فرماندار شیراز گفت: به منظور تحقق شعار دولت انقلابی، قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شیراز از امروز فعال می‌شود.

لطف اله شیبانی فرماندار و فرمانده قرارگاه محرومیت زدائی شهرستان شیراز در اولین نشست این قرارگاه، بر ضرورت مشخص کردن محدوده روستا‌ها و پایش مستمر این محدوده‌ها توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید کرد.

او به اهتمام و تاکید دولت سیزدهم بر توجه به مناطق کم برخوردار اشاره و گفت: به منظور تحقق شعار دولت انقلابی، قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شیراز از امروز فعال می‌شود.

شیبانی از مدیران دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان عضو قرارگاه محرومیت زدایی خواست با انگیزه و کار جهادی، ضمن احصاء نواقص و مشکلات موجود و ارائه در جلسه بعدی قرارگاه، بر اساس یک سند و تعریف واحد از محرومیت، بیشترین تلاش و اهتمام خود را برای رهایی نقاط محروم و کم برخوردار شهرستان از این وضعیت به کار گیرند.

فرماندار شیراز بر لزوم ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و کار جهادی در سیستم اداری تاکید و گفت: تنها راه محرومیت‌زدایی در استان به ویژه شهرستان شیراز، ترویج این فرهنگ میان مدیران دستگاه‌های اجرائی است.

به گفته او، دبیرخانه قرارگاه محرومیت زدائی در فرمانداری شیرازآماده دریافت گزارشات احصاء شده تمامی دستگاه‌های عضو است تا در جلسات منظم و با اولویت بندی محرومیت‌های شناسائی شده، با هم افزائی، خرد جمعی و تعامل همه جانبه دستگاه‌های عضو، با حرکتی جهادی شاهد اقدامی جدی و عملیاتی در زمینه کاهش محرومیت از سیمای سومین حرم اهل بیت علیهم السلام باشیم.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدائی شهرستان شیراز گفت: در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی برای الحاق روستا‌های واقع در حریم شهر شیراز اتخاذ نشده است و موضوع الحاق و یا عدم الحاق روستا‌های حریم به شیراز، صرفا پس از تعیین تکلیف در کارگروه ویژه این موضوع در فرمانداری و در اولویت‌های بعدی شهرستان قرار دارد.

شیبانی با ابراز نگرانی از آسیب مهاجرت معکوس و گسترش نامتوازن و روزافزون حرایم شهر شیراز، گفت: فارغ از بحث الحاق یا عدم الحاق روستا‌ها به شهر، محدود کردن روستا‌ها و پایش مستمر آن در شرایط کنونی، یک اولویت غیر قابل انکار است که شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه دارند تعیین تکلیف حرائم شهری را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شیراز به سرریز جمعیت استان به شهرستان شیراز و رشد روزافزون آمار جمعیتی اشاره و بر ضرورت بازنگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در شیوه تخصیص اعتبارات ملی و استانی به شهرستان شیراز با توجه به جمعیت و سایر موارد موثر شهرستان و کلانشهر شیراز، تاکید کرد.

قرارگاه محرومیت زدائی و صیانت از سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در شهرستان شیراز در راستای دستور موکد ریاست جمهور و تاکیدات استاندار فارس و با هدف گره گشائی از مشکلات مردم کم برخوردار و محرومیت زدائی از سیمای شهرستان، امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به فرماندهی لطف اله شیبانی، فرماندار و دبیری سرهنگ پاسدار هاشم جمالی، جانشین فرمانده قرارگاه احمدبن موسی (ع) و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.