معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: تغییر در حوزه راهبردهای آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش آموزشهای تخصصی در تغییر رویکردها و بهکارگیری ابزارهای جدید و فناورانه پدیدار شده و مهمترین تغییر در حوزه راهبردهای آموزشی ارتش در بخش تربیتی، ساخت رزمندهای توانمند است که در مواجهه با تغییرات محیطی و شرایط سخت، ایستایی مقتدرانهای در حوزه مأموریتی داشته باشد؛ چراکه یک فرد رزمنده باید در هر شرایطی آماده به رزم و پاسخگوی تهدید باشد.
به گفته امیر سرتیپ شیخ، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به سمت علوم نوپدید از جمله کوانتوم، مدیریت کوانتومی، هوش مصنوعی، علوم شناختی و حوزههای قدرتآفرین علوم شناختی و جنگ نرم در حال حرکت است و در همین رابطه کتابها و منابع ارزشمندی را تالیف و سرفصلهای آموزشی جدید را ایجاد کردهایم.
کوانتوم به معنی ذره در حال حرکت و با گرایشهای احتمالی است و اینکه نظم از بی نظمی حاصل می آید.
پیام کوانتوم این است که کل اجزای جهان و از جمله انسانها هستی ها یا موجوداتی پویا، آگاه، و مرتبط با هم هستند.
در چشم انداز کوآنتومی، مدیریت دارای معنی و مفهوم خاصی است که در آن مدیریت به معنای طراحی کردن، عامل اصلی ایجاد جاذبههای غریب است.
طبق رویکرد کوانتومی به مدیریت، مدیران برای افزایش اثربخشی عملکرد خویش نیازمند رویکرد جدیدی به انسان، فرایندها، و اشیا هستند و به جنبههای ذهنی، غیرمنطقی، و بی نظمی رفتار خود و زیردستانشان مربوط میشود.
از آن جمله میتوان به مهارتهای هفتگانه کوانتومی که شامل دیدن کوانتومی- تفکر کوانتومی-احساس کوانتومی-شناخت کوانتومی-عمل کوانتومی-اعتماد کوانتومی-وجود کوانتومی است اشاره کرد.