گردهمایی گروه‌های جهادی از ۳۱ استان کشور به مناسبت بزرگداشت مرحوم حاج عبدالله والی، رئیس فقید کمیته امداد شهرستان بشاگرد برگزار شد.

دبیر خانه جهادگران انقلاب اسلامی گفت: همایش ملی بشاگرد از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت با حضور ۱۲۰ نفر از جهادگران از ۳۱ استان کشور و ۱۰ گروه جهادی در بشاگرد برگزار شد.

مرحوم والی بنیان گذار بسیج سازندگی شهرستان بشاگرد است.

ناصر ترابی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ گرو‌های جهادی در بشاگرد دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در بخش جهزیه و عمران خدمات رسانی داشتند.

رئیس کمیته امداد کشور نیز در این گردهمایی گفت: حاج عبدالله والی راهی را شروع کرد که می‌تواند الگوی ما در گام دوم انقلاب باشد، زیرا او مدرسه، حوزه علمیه، خوابگاه و راه ساخت تا مردم محروم بشاگرد از آن بهره‌مند شوند.

سیدمرتضی بختیاری گفت: کمیته امداد امسال به دولت تعهد داده است که پانصد هزار شغل ایجاد کند و این مراسم که نشست گرو‌های جهادی و استفاده از تجربیات گذشته است می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور در شرایط کنونی راه گشاه باشد.

او گفت: گروه‌های جهادی در سراسر کشور در گام دوم انقلاب باید از تجربیات افرادی مانند حاج عبدالله والی الگوی گیری و استفاده کنند.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت جهادی یک رویش است که در جمهوری اسلامی رشد کرده که منشا اثرات خوبی بوده است.

حسین رئیسی گفت: در آستانه یک حرکت مناسب برای بشاگرد هستیم و در حوزه راه و آب و بهداشت اعتبار خوبی برای جاده‌های بخش گافر و پارامون و گوهران داریم و تا پایان سال ۱۴۰۱ جاده به مرکز بخش گافر و پارامون آسفالت می‌شود.

حاج عبدالله والی در سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی از سوی نماینده ولی فقیه و سرپرستی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای فقرزدایی به بشاگرد آمد و در مدت ۲۳ سال در این منطقه خدمات ارزنده‌ای را انجام داد از مهمترین خدمات وی می‌توان به ساخت راه‌های ارتباطی، ساخت مدارس و دبیرستان‌ها ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، آموزش و تربیت نیرو‌های فنی و حرفه‌ای  اشاره کرد.

وی هشت اردیبشت سال ۱۳۸۴ در سن ۵۶ سالگی  پس از ابتلا به بیماری مالاریا درگذشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.