هشتادمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

سوئیس دارایی‌های تحریم شده روسیه را آزاد کرد

با گذشت ۸۰ روز از بحران اوکراین، سوئیس با اذعان به نبود دلایل کافی برای مسدود کردن دارایی‌های مسکو، از آزادسازی ۳.۴ میلیارد دلار از آن‌ها خبر داد.

حمله روسیه به اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات نظامی ناتو و غرب از مرزهای خود به روز هشتادم رسید. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته تأکید کرد اتحادیه اروپا از یک پلتفرم اقتصادی سازنده، که بدان منظور ایجاد شد، به یک بازیگر تهاجمی و جنگ طلب تبدیل شده است که جاه طلبی هایش بسیار فراتر از قاره اروپا است

این در حالی است که «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز روز جمعه اعلام کرد پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث می شود که خاک این دو کشور به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

در حالی که پارلمان سوئد دیروز (جمعه) اعلام کرد بنابر ارزیابی‌های انجام شده عضویت این کشور در ناتو، خطر درگیری در شمال اروپا را کاهش می‌دهد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد دید مثبتی نسبت به پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو ندارد چراکه سازمان‌های تروریستی زیادی در آن‌جا وجود دارند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش از این گفته است که ورود فنلاند به ناتو، به محض آن که این کشور درخواست خود را ارائه کند، «هموار و سریع» خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور به خاطر کمک‌های بیش از ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد و از اروپا خواست تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با نگرانی‌های منطقه‌ای ارائه دهد. بررسی‌هایی در منابع خارجی نشان می‌دهد جنگ اوکراین پشت پرده‌ها و بازیگرانی به غیر از روسیه دارد که شاید بتوان غرب به ویژه آمریکا را گرداننده اصلی آن دانست.

خبرگزاری المیادین به نقل از یک منبع ایرانی در وین و نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد اروپایی‌ها به دلیل جنگ در اوکراین و نیازشان به نفت و گاز ایران، برای توافق در مذاکرات وین به تکاپو افتاده و عجله پیدا کردند. «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان نیز روز گذشته تأکید کرد که اگر تحریم گازی روسیه اجرا شود، برلین با افزایش قیمت‌ها و اختلال در زنجیره‌های تجاری مواجه خواهد شد.

تحولات روز هشتادم حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

یونان: آماده استقبال از سوئد و فنلاند در خانواده ناتو هستیم

به گزارش رویترز، «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان روز شنبه در برلین گفت که یونان به طور کامل از برنامه‌های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو حمایت می‌کند و افزود: «یونان با این دو کشور که اعضای اتحادیه اروپا نیز هستند روابط عالی دارد. یونان در این مورد موضع بسیار روشنی دارد، ما آماده استقبال از سوئد و فنلاند در خانواده ناتو هستیم، ما معتقدیم که آن‌ها چیز‌های زیادی برای ارائه دارند.»

۲ سال پیش
چاووش اوغلو: اغلب شهروندان ترکیه خواستار جلوگیری از ورود سوئد و فنلاند به ناتو هستند

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که اغلب شهروندان این کشور خواستار جلوگیری از ورود سوئد و فنلاند به ناتو به دلیل حمایت این ائتلاف از تروریست‌های پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان) هستند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه لتونی: راه‌حل معقولی برای پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو پیدا خواهیم کرد

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، «ادگار رینکوویچ» وزیر امور خارجه لتونی با بیان آن‌که ناتو علی‌رغم نگرانی‌های ترکیه، راه‌حل معقولی برای پذیرش فنلاند و سوئد به عنوان اعضای جدید این ائتلاف پیدا خواهد کرد، افزود: «من فکر می‌کنم که ما همیشه راه‌حل‌های معقولی پیدا کرده‌ایم و این بار نیز راه‌حلی پیدا خواهیم کرد.»

۲ سال پیش
فعالیت احزاب طرفدار روسیه در اوکراین ممنوع اعلام شد

به گزارش ریانووستی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا و طی آن فعالیت احزاب طرفدار روسیه را در اوکراین ممنوع اعلام کرد.

۲ سال پیش
چاووش اوغلو: سوئد و فنلاند آشکارا از تروریست‌های پ‌ک‌ک حمایت می‌کنند

به گزارش تی‌آرتی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست ناتو در برلین با بیان آن‌که سوئد و فنلاند آشکارا از تروریست‌های پ‌ک‌ک حمایت می‌کنند، گفت: «ما باید قبل از هرگونه درخواست عضویت با متحدان ناتو در این باره صحبت کنیم، این ظالمانه است که متحدان ناتو از گروه تروریستی پ‌ک‌ک حمایت کنند.»

۲ سال پیش
پرتغال فروش عمارت آبراموویچ را مسدود می‌کند

به گزارش رویترز، روزنامه پابلیکو می‌گوید کشور پرتغال فروش عمارت آبراموویچ را مسدود می‌کند.

نام «رومن آبراموویچ» تاجر روس و مالک باشگاه فوتبال چلسی به دلیل تنش روسیه و غرب برسر بحران اوکراین، در فهرست تحریم‌های انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا علیه افراد و نهاد‌های روسی قرار دارد.

۲ سال پیش
کالین: ترکیه در‌ها را به روی پیشنهادات سوئد و فنلاند در ناتو نمی‌بندد

به گزارش تی‌آرتی، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه می‌گوید که ترکیه در‌ها را به روی پیشنهادات سوئد و فنلاند در ناتو نمی‌بندد بلکه ابتدا می‌خواهد بحث کند که این دو کشور چگونه باید فعالیت‌ها و حضور گروهک تروریستی پ‌ک‌ک را در خاک خود متوقف کنند.

۲ سال پیش
دیدار وزیران امور خارجه فنلاند و ترکیه در برلین

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند، اعلام کرد: وزیران امور خارجه فنلاند و ترکیه در برلین دیدار خواهند کرد تا اختلافات پیرامون طرح فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو را حل کنند.

۲ سال پیش
لاوروف: همه از «جنگ ترکیبی کامل» غرب علیه روسیه آسیب خواهند دید

به گزارش رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه گفت که مسکو هدف «جنگ ترکیبی کامل» غرب قرار گرفته است، اما با ایجاد مشارکت عمیق‌تر با چین، هند و دیگر کشورها، مسکو در برابر تحریم‌ها مقاومت خواهد کرد.

لاوروف در سخنرانی هشتادمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین، به رگبار تحریم‌های اعمال شده غرب در تلاش برای نشان دادن روسیه به عنوان هدف، و نه عامل تجاوز، اشاره کرد و گفت: «غرب علیه روسیه اعلام جنگ ترکیبی کامل کرده است و پیش‌بینی این‌که همه این اقدامات تا چه زمانی طول می‌کشد سخت است، اما واضح است که عواقب آن را همه بدون استثنا احساس خواهند کرد.»

۲ سال پیش
رزمایش جنگنده‌های روسی برای مقابله با حملات هوایی در دریای بالتیک

خبرگزاری اینترفکس امروز (شنبه) به نقل از ناوگان دریای بالتیک گزارش داد که جنگنده‌های سوخو۲۷ روسیه رزمایشی برای دفع حمله هوایی ساختگی به منطقه «کالینینگراد» روسیه انجام داده‌اند.

این رزمایش دو روز پس از آن برگزار شد که فنلاند برنامه‌های خود را برای پیوستن به ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) اعلام کرد و سوئد هم گفت که به دنبال پیوستن به این نهاد خواد بود.

سرویس مطبوعاتی ناوگان دریای بالتیک روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های سوخو۲۷ هواپیما‌های شبیه‌سازی شده دشمن را در طول رزمایش منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰ خدمه سوخو۲۷ از ناوگان دریای بالتیک در این رزمایش شرکت داشتند.

۲ سال پیش
زلنسکی: مذاکره برای تخلیه مجروحان اوکراینی از آزوفستال در ازای آزادی اسرای روسی، در جریان است

به گزارش الجزیره انگلیسی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: مذاکرات پیچیده با روسیه برای تخلیه مجروحان اوکراینی از کارخانه محاصره شده فولاد آزوفستال در ماریوپول در ازای آزادی اسرای جنگی روسی، در جریان است.

۲ سال پیش
سوئد: حمایت از پیشنهاد ما برای پیوستن به ناتو در میان متحدان کلیدی ترکیه «بسیار قوی» است

«آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد، به خبرنگاران گفت: «سوئد و فنلاند حمایت بسیار بسیار قویِ اعضای ناتو را برای پیوستن به این ائتلاف دارند که همچنین از متحدان ترکیه نیز هستند. سوئد امیدوار است که از پشتیبانی همه اعضا برای درخواست خود برخوردار شود، در میان حامیان سوئد اعضای مهمی از ناتو هستند که ترکیه تمایل به حفظ روابط خوب با آن‌ها دارد.»

این اظهارات لینده پس از آن بیان شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌‎جمهور ترکیه، مخالفت آنکارا با پیوستن دو کشور شمالی اروپا به ناتو را ابراز کرد.

۲ سال پیش
پوتین پایان بی طرفی نظامی فنلاند را یک «اشتباه» دانست

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شنبه در تماس تلفنی با سائولی نینیسته، همتای فنلاندی خود، پایان بی طرفی نظامی فنلاند را یک «اشتباه» دانست.
در این بیانیه آمده است «ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد پایان سیاست معمول بی طرفی نظامی فنلاند یک اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت فنلاند وجود ندارد».
اعلام نامزدی هلسینکی برای پیوستن به ناتو، که مسکو به دید بسیار بدی به آن نگاه کرد، قرار است یکشنبه انجام گیرد.

۲ سال پیش
لاوروف: تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه محکوم به شکست است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه محکوم به شکست است. بسیاری از کشور‌های اروپایی برای تامین منافع آمریکا، فدا می‌شوند. شاهد توسعه ناتو به شرق و عبور از همه خط قرمز‌ها بودیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیش بینی اینکه جنگ با غرب چقدر طول خواهد کشید، دشوار است.

۲ سال پیش
گروه هفت: هرگز مرز‌هایی را که روسیه قصد دارد تغییر دهد، به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وانگِلس (آلمان)، وزرای امور خارجه گروه هفت شنبه اعلام کردند گروه هفت «مرز‌هایی را که روسیه می‌خواهد به زور در جنگ با اوکراین تغییر دهد و تحمیل کند به رسمیت نخواهد شناخت».

وزرای امور خارجه این سه قدرت بزرگ اقتصادی جهان در بیانیه مشترکی در پایان نشست سه روزه در وانگلس در شمال آلمان اعلام کردند «ما هرگز مرز‌هایی را که روسیه تلاش می‌کند با مداخله نظامی تغییر دهد، به رسمیت نخواهیم شناخت».
در این بیانیه بار دیگر از بلاروس خواسته شد «به تسهیل مداخله روسیه پایان دهد و تعهدات بین المللی خود را به رسمیت بشناسد».

وزرای امور خارجه گروه هفت وعده دادند «تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو را در بخش‌هایی که به ویژه روسیه وابستگی شدیدی دارد، گسترش دهند. این وزرا در عین حال از چین خواستند این تدابیر را زیر پا نگذارد.

وزرای کشاورزی گروه هفت هم با اشاره به موج گرمای اخیر، از تصمیم هند برای ممنوع کردن صادرات گندم، انتقاد و اعلام کردند «این تصمیم بحران تأمین غلات را، که در حال حاضر به علت جنگ اوکراین اوضاع متشنجی دارد، وخیم‌تر می‌کند».

۲ سال پیش
رئیس جمهور فنلاند با همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد

فنلاند اعلام کرد سائولی نینیسته رئیس جمهور این کشور شنبه برای گفتگو درباره نامزدی قریب الوقوع فنلاند برای پیوستن به ناتو، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد.

رئیس جمهور فنلاند در بیانیه ریاست جمهوری اعلام کرد «مکالمه مستقیم و بی حاشیه بود و بدون دلخوری و ناراحتی انجام گرفت. پرهیز از تنش حائز اهمیت در نظر گرفته شد».

۲ سال پیش
بزرگترین شرکت واردکننده نفت ژاپن واردات از روسیه را به حالت تعلیق درآورد

در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، انئوس Eneos، بزرگترین شرکت واردکننده نفت ژاپن، از تعلیق دریافت نفت از روسیه خبر داد.

سایتو تاکشی، رئیس شرکت انئوس امروز (شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت این شرکت واردات نفت از روسیه را متوقف کرده است.

تاکشی با اشاره به این که آخرین محموله نفت وارداتی از روسیه آوریل گذشته وارد ژاپن شد و محموله دیگری در کار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نفت روسیه کمتر از پنج درصد کل نفت وارداتی ژاپن را تشکیل می‌دهد.

۲ سال پیش
انتقاد ترامپ از کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

نشریه هیل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه از قانونگذاران این کشور به دلیل تلاش برای تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین انتقاد کرد.

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دموکرات‌ها ۴۰ میلیارد دلار دیگر به اوکراین می‌فرستند و این در حالی است که والدین آمریکایی حتی برای تغذیه فرزندان خود در زحمت و تقلا هستند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعا کرد که درباره کمبود شیر خشک در آمریکا صحبتی نمی‌شود که به گفته وی این یک ننگ ملی است.

وی در ادامه این بیانیه تاکید کرد غیرقابل تصور است که در سال ۲۰۲۲، خانواده‌های آمریکایی نتوانند شیرخشک برای کودکان خود دریافت کنند. خانواده‌هایی که فرزندانشان دچار آلرژی‌های جدی هستند و نیاز به شیرخشک با فرمول‌های خاص دارند به مراتب در شرایط ناامیدتر و وخیم‌تری هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا اوایل این هفته ارائه حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را از جمله حدود هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای صندوق حمایت اقتصادی، شش میلیارد دلار کمک امنیتی و ۹۰۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات حمایتی برای پناهجویان تصویب کرد.

این طرح با ۳۶۸ رای موافق مقابل ۵۷ رای مخالف تصویب شد و تنها ۵۷ جمهوریخواه به آن رای منفی دادند که به این بدان معنا است که بیشتر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان از آن حمایت کردند.

چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مکانل رهبر اقلیت سنا به توافقی دست یافتند که هدف آن تصویب این بسته کمک در سنا در روز پنج شنبه بود، اگرچه سناتور رند پال به نوعی مانع از تصویب سریع آن شد.

با این حال قانونگذاران هر دو حزب آمریکا به طور جداگانه نگرانی‌های خود را در مورد کمبود ملی شیر خشک ابراز کرده‌اند که این موضوع بر برخی در کنگره تأثیر گذاشته است.

اریک سوالول نماینده دموکرات از کالیفرنیا که خود نیز سه فرزند خردسال دارد، در گفتگو با نشریه هیل تایید کرد که هزینه آن قطعاً افزایش یافته و دشواری‌هایی را ایجاد کرده است.

۲ سال پیش
شولتس: تحریم های روسیه لغو نخواهد شد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت: تحریم های اعمال شده علیه روسیه در پاسخ به تهاجم این کشور به اوکراین تا زمانی که مسکو به توافق صلح با اوکراین نرسد، لغو نخواهد شد و تعیین شرایط صلح بر عهده اوکراین است.

شولتس، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اگر پیش بینی می کرد که می تواند سرزمینی را از اوکراین به دست آورد، پایان خصومت ها را اعلام کند و کشورهای غربی تحریم ها را لغو کنند، اشتباه محاسباتی کرده است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد در صورتی که سنای آمریکا طرح پیشنهادی برای کمک های جدید به اوکراین را تصویب نکند، ارسال سلاح به اوکراین متوقف خواهد شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد در صورتی که کنگره در تصویب ارسال سلاح برای اوکراین تعلل کند، ارسال پی در پی سلاح برای اوکراین از نوزدهم این ماه دچار اختلال خواهد شد.

وی تاکید کرد این بدان معنا نیست که ارسال سلاح به طور کامل متوقف خواهد شد.

کربی تاکید کرد پنتاگون تا نوزدهم ماه مه یکصد میلیون دلار دیگر برای کمک به اوکراین در اختیار دارد.

ران پل عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا پنج شنبه گذشته تصویب فوری طرح کمک چهل میلیارد دلاری به اوکراین را به حال تعلیق در آورد.

۲ سال پیش

لکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد در صورتی که ناتو نیروها و تجهیزات هسته ای خود را نزدیک مرز روسیه مستقر کند، مسکو سکوت نخواهد کرد.

او در واکنش به تصمیم فنلاند و سوئد در مورد پیوستن به ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) اعلام کرد: « در صورت استقرار نیروها و تجهیزات هسته ای ناتو نزدیک مرز روسیه، لازم است که پاسخ داده شود و تدابیر احتیاطی مناسب که قابلیت بازدارندگی دارد، اتخاذ شود.»

۲ سال پیش
وسیاالیوم: انهدام برخی دیگر از مواضع نیرو‌های اوکراینی و کشته شدن سیصد ملی گرا

نیرو‌های روسیه ضمن انهدام برخی دیگر از مواضع و تجهیزات نیرو‌های اوکراینی و ملی گرایان افراطی در مناطق مختلف، از کشته شدن شماری از ملی گرایان خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع آمریکا از انهدام تعدادی زیادی از مقر‌های نیرو‌های اوکراینی در جمهوری لوهانسک خبر داد.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد حدود سیصد تن از نئونازی‌ها طی یک روز کشته شدند و حدود پانصد زیرساخت و هدف نظامی آن‌ها منهدم شد.

کوناشنکوف گفت: نیروی هوایی روسیه با استفاده از موشک‌های بسیار دقیق هوا به سطح مواضع نیرو‌های یگان ۲۴ زرهی در لوهانسک هدف قرار گرفت. علاوه بر این ۳۲ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات نظامی و یک انبار مهمات در استان خارکیف هدف قرار گرفت. در این حملات بیش از سیصد ملی گرای افراطی کشته شدند و ۳۷ خودروی نظامی منهدم شدند. جنگنده‌های ارتش روسیه نیز سه مرکز فرماندهی نیرو‌های اوکراینی و ۵۲ مرکز تجمع نیرو‌ها و استقرار تجهیزات نظامی را هدف قرار دادند. نیرو‌های یگان موشکی و توپخانه ارتش روسیه نیز ۱۷ مرکز فرماندهی و ۳۷۰ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات و پنج آتشبار توپخانه‌ای را هدف قرار دادند.

وی افزود: پدافند هوایی روسیه نیز سه پهپاد اوکراینی را در خارکیف و جمهوری دونتسک هدف قرار داد و سرنگون کرد.

۲ سال پیش
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین: جنگ تا پایان سال تمام می‌شود

ژنرال کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت: جنگ علیه روسیه تا اواسط آگوست به نقطه عطف و تا پایان سال به پایان می رسد. 

او گفت: نقطه شکست در نیمه دوم آگوست خواهد بود؛ اکثر عملیات رزمی فعال تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید. در نتیجه ما قدرت اوکراین را در تمام سرزمین‌هایی که از دست داده‌ایم، از جمله دنباس و کریمه، تجدید خواهیم کرد.

بودانوف افزود: قدرت ارتش روسیه تنها یک افسانه است و این کشور متحمل خسارات زیادی شده است؛ ما هشت سال است که با روسیه می‌جنگیم و می‌توانیم بگوییم که این قدرت روسی که به شدت تبلیغ شده، یک افسانه است.

۲ سال پیش
آمریکا ۱۰ هزار نظامی دیگر به اروپا اعزام می‌کند

 در بحبوحه تلاش‌های غرب برای تحریک روسیه به بهانه جنگ اوکراین، ایالات متحده در صدد است ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی جدید به اروپا اعزام کند تا جایگزین نظامیانی شوند که در پی جنگ اوکراین، در اروپا مستقر شده بودند و اکثر آن‌ها در جناح شرق بلوک نظامی ناتو مستقر شده‌اند.

۲ سال پیش

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه نشستی سالانه با کارشناسان شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه برگزار خواهد کرد.

هر سال، کارشناسان شورا گرد هم می آیند تا در مورد روندها و چالش های اصلی سیاست خارجی و گام های احتمالی آینده روسیه بحث کنند.

این شورا در بیانیه ای درباره رویداد آتی گفت: «طبق معمول، این نشست اعضای انجمن های دانشگاهی و متخصص، دیپلمات ها، افسران نظامی، تجار و روزنامه نگاران را گرد هم می آورد. انتظار می رود تغییرات ژئوپلیتیکی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین محور بحث ها باشد. علاوه بر این، توجه قابل توجهی به وضعیت اقتصادی جدید ایجاد شده توسط تحریم های غرب علیه روسیه خواهد شد.

۲ سال پیش
روسیه صادرات برق به فنلاند را تعلیق کرد

منابع خبری از تعلیق صادرات برق روسیه به فنلاند از فردا (شنبه) درپی درخواست این کشور برای ملحق شدن به ناتو خبر دادند.

یک اپراتور شبکه برق اعلام کرد که صادرات برق از روسیه به فنلاند از بامداد شنبه به حالت تعلیق درخواهد آمد.

طبق بیانیه این شبکه، شرکت «راو نوردیک»، زیرمجموعه شرکت هلدینگ انرژی دولتی روسیه «اینتر رائو»، مستقر در هلسینکی، از ششم ماه مه هیچ گونه پرداختی در ازای برق عرضه شده به فنلاند دریافت نکرده است.

در این بیانیه آمده است: راهی برای پرداخت پرداخت وجود ندارد و ما مجبوریم از ۱۴ مه برق رسانی را متوقف کنیم.

۲ سال پیش
آخرین قیمت جهانی نفت

براساس آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»، در پایان معاملات روز جمعه ۱۳ مه ۲۰۲۲، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه ژوئن، با چهار و ۱۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه (۱۰۶ دلار و ۱۳ سنت)، به ۱۱۰ دلار و ۴۹ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با سه و ۸۲ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه (۱۰۷ دلار و ۴۵ سنت)، ۱۱۱ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

بنا بر اعلام سایت اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک هم در پایان معاملات روز پنجشنبه ۱۲ مه ۲۰۲۲ با ۲۸ سنت افزایش در مقایسه با روز کاری قبل (روز چهارشنبه -۱۰۹ دلار و ۲ سنت) به قیمت ۱۰۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی بایدن با مقامات سوئد و فنلاند

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا دیروز پس از گفتگوی تلفنی با سران سوئد و فنلاند از تمایل آن‌ها برای عضویت در ناتو خبر داد.

در حالی که بایدن از ارائه جزئیات درباره تماس‌های خود با سران این دو کشور امتناع کرد، گزارش‌ها حاکی است آن‌ها تمایل و علایق مرتبط با مسائل امنیتی را بیان کردند. بایدن گفت: به زودی موارد بیشتری درباره این موضوع اطلاع رسانی میشود.

۲ سال پیش
جدایی طلبان گرجستان خواستار الحاق به روسیه هستند

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از مسکو به نقل از یک مقام مسئول اعلام کرد یک منطقه جدایی طلب در گرجستان قصد دارد در ماه ژوییه (تیر-مرداد) درباره الحاق به روسیه همه پرسی برگزار کند.

۲ سال پیش
اوکراین و روسیه درخصوص تداوم تحریم‌های روسیه توافق کردند

کانال یونیوز، ویدیویی درباره توافق وزیر خارجه اوکراین و ژاپن درباره تداوم تحریم‌های بین المللی علیه روسیه منتشر کرد.

۲ سال پیش
جنگ اوکراین امنیت اروپا را به چالش کشیده است

«پیکا هاویستو» وزیر امورخارجه فنلاند تصریح کرد جنگ اوکراین امنیت اروپا را به چالش کشیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، «پیکا هاویستو» گفت: تجاوز روسیه به اوکراین سبب تغییر فضای امنیتی اروپا و فنلاند شده است. البته فنلاند هنوز با تهدید امنیتی فوری مواجه نیست. حفظ حاکمیت ملی و حق انتخاب و آزادی‏ همچنان اصول اساسی خط مشی فنلاند در حوزه سیاست خارجی و تدافعی است.

۲ سال پیش
هشدار خزانه‌داری آمریکا به بانک‌ها درباره کمک به دور زدن تحریم‌های روسیه

به گزارش نیویورک تایمز، «آدیویل آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار‌های خصوصی با نمایندگان بانک‌های بین‌المللی در نیویورک به عواقب کمک به روس‌ها در دور زدن تحریم‌ها اشاره و تأکید کرد حتی اگر یک مؤسسه مالی تحریم‌ها علیه روسیه را اعمال نکرده باشد، با عواقب سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

۲ سال پیش
سوئیس دارایی‌های تحریم شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش اسپوتنیک، «اروین بولینگر» مقام ارشد دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس با اذعان به نبود دلایل کافی برای مسدود کردن دارایی‌های مسکو، از آزادسازی ۳.۴ میلیارد دلار از دارایی‌های تحریم شده روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
مهمترین تحولات هفتادونهمین روز از درگیری‌ها در اوکراین

اهم تحولات هفتادونهمین روز از درگیری‌ها در اوکراین به گزارش ریانووستی به شرح زیر است:

  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حومه «کرمنچوگ» تسلیحات با دقت بالا تأسیسات تولید یک پالایشگاه نفت را تخریب کردند.
  • در مناطق «زولوته» و «وروبووکا»، مقر دفاع ارضی و تیپ مکانیزه ۲۴ اوکراین منهدم شد. بیش از ۳۰۰ ملی‌گرا در نتیجه حملات VKS کشته شدند.
  • پوتین و شولتس تلفنی درباره وضعیت اوکراین گفتگو کردند و روند مذاکرات روسیه و اوکراین را ارزیابی کردند.
  • «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مورد مذاکرات بین مسکو و کی‌یف، اظهار داشت که هیچ حرکتی در توسعه یک سند مشترک وجود ندارد.
  • «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای اولین بار از ۱۸ فوریه با رئیس پنتاگون گفتگوی تلفنی داشت. این گفتگو حدود یک ساعت به طول انجامید و به حل هیچ موضوع اختلافی منجر نشد.
  • «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه قصد دارد از مواد ۵ و ۶ کنوانسیون سلاح‌های زیستی برای بررسی فعالیت‌های بیولوژیکی در اوکراین استفاده کند.
  • وزیر دفاع اوکراین گفت که کی‌یف می‌خواهد ۱ میلیون نفر را بسیج کند.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۱:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به هر حال روسها انسانهای کینه توزی هستند که این کار ها رو فراموش نمیکنن بعد جبران میکنن (اشغال آلمان)کشورهای کوچک اروپایی هم اگر عقل داشته باشند با چکمه شاخ به شاخ نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعن باید رفت توی سوئیس بیگاری ازت بکشند ولی اقتصاد دانی را بهت یاد بدهند واسه همینه که یکی از ابر قدرتهای اقتصاد هست.
وقتی میبینه که اگر دارایی روسیه را آزاد نکنه وارد جنگ سرد و تحریم و حتی جنگ میدانی میشود 100واحد ضرر میکند تا مبادا300واحد هزینه متحمل شود.
درود بهشون.
ضمنن سوئیس تنها کشوری هست که نرخ ارز کشورش پشتوانه طلا داره هر فرانک سوئیس به لحاظ ارزش از هزاران دلار آمریکا باارزش تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ذات پلتفرمتان اقتصادی نبوده و نیست اگه بوده باشه هم خیلی خوش خیالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم جنگ روسیه و اوکراین به پایان برسد





پیمان اشراقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا موقع حمله وحشیانه به فلسطین و یمن از این دعا ها نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر سویس.اگه فردا بهش حمله نکرد.آدم یاغی اگه دید زورش یه جایی میچربه به هیچ عنوان بهش رحم نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
در یک کلام اعتراف کن ترسیدم روسیه بهمون حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه قدرتمند باشی حتی نمیتونن تحریمت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه متحدین هستن این غربیا، دو روز دیگه اگه شنیدین تولد گرفتن برا پوتین تعجب نکنیدخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دارایی ایران چرا ازاد نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو این مملکت نیستس؟ چرا نداره کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه جرت داشت ادامه بده؟ روسیه که ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر ایران هم قدرت اتمی بود دارایی های ایران هم در اروپا و آمریکا و آسیا آزاد می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد دید مثبتی نسبت به پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو ندارد چراکه سازمان‌های تروریستی زیادی در آن‌جا وجود دارند. - جوک و طنز روز خخخخخخخ
United States of America
7891
۰۳:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
روی المان سیاه.
آخرین اخبار