هفتادونهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

مسکو: فنلاند و سوئد در صورت پیوستن به ناتو به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل خواهند شد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ارسال تسلیحات به اوکراین، احتمال درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو و وقوع جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

هفتادونهمین روز از حمله روسیه به اوکراین نیز از راه رسید و این در حالی است که «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تلاش کشور‌های عضو ناتو برای پمپاژ تسلیحات به اوکراین، آموزش نیرو‌های این کشور، استقرار مزدوران و برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز‌های مسکو، احتمال درگیری مستقیم و آشکار بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد. همیشه این خطر وجود دارد که چنین درگیری به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل شود.

پیش از این «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ماگدالنا اندرسون» همتای سوئدی او از حصول توافقی امنیتی میان انگلیس و سوئد در صورت حمله روسیه خبر دادند. روز گذشته (پنجشنبه) همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به کشور‌های غربی هشدار داد که در صورت مداخله در حمله روسیه به اوکراین، مسکو آماده است پاسخ قاطعی بدهد.

بر اساس گزارش‌ها گردان‌ آزوف در اوکراین با عقاید، نماد و رفتار‌های آلمان نازی سعی در پاکسازی نژادی در اوکراین را داشت که با پاسخ سخت روسیه مواجه شد.


بیشتر بخوانید:


«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز در اظهاراتی گفت که ورود فنلاند به ناتو، به محض آن که این کشور درخواست خود را ارائه کند، «هموار و سریع» خواهد بود.

ان‌بی‌سی نیوز پنجشنبه گزارش داد ۴ مقام دموکرات از کنگره آمریکا در نامه‌ای به شرکت تکنولوژی پلتفرم «متا» خواستار بایگانی داده‌های اطلاعاتی علیه روسیه در تحولات کنونی اوکراین شدند. پیش از این نیز ارتش چین ضمن اشاره به نقش ماهواره‌های استارلینک در عملیات نظامی اوکراین علیه روسیه، این ماهواره‌ها را «همدست» آمریکا برای تسلط بر فضا دانست.

در حالی که پیش از این نشریه فایننشال تایمز گزارش داده بود اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت حمل‌ونقل نفت خام روسیه، به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها عقب‌نشینی کرده است؛ «رابرت هابیک» وزیر اقتصاد آلمان نیز اذعان کرده است که این کشور در حال حاضر نمی‌تواند واردات گاز از روسیه را تحریم کند.

تحولات روز هفتادونهم از درگیری‌های روسیه و اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

اردوغان: با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو موافق نیستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «ما تحولات مربوط به سوئد و فنلاند را دنبال می‌کنیم، اما ذهنیت مثبتی [درباره آن] نداریم. کشور‌های اسکاندیناوی مهمانخانه‌های سازمان‌های تروریستی هستند. تروریست‌ها حتی به پارلمان این کشور‌ها راه پیدا می‌کنند. در حال حاضر نمی‌توانیم با دید مثبت به این قضیه نگاه کنیم.

۲ سال پیش
لاوروف: اروپا به یک بازیگر جنگ طلب تبدیل شده است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخانی گفت اتحادیه اروپا از یک پلت فرم اقتصادی سازنده، که بدان منظور ایجاد شد، به یک بازیگر تهاجمی و جنگ طلب تبدیل شده است که جاه طلبی هایش بسیار فراتر از قاره اروپا است

۲ سال پیش
گفتگوی پوتین و شولتس

کرملین گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان طی تماسی تلفنی درباره وضعیت اوکراین با تمرکز بر جنبه‌های بشردوستانه گفتگو کردند.

 پوتین در این تماس وظایف اصلی عملیات روسیه در اوکراین را به تفصیل برای شولتس تشریح و درباره اقداماتی برای تضمین امنیت غیرنظامیان صحبت کرد.

۲ سال پیش

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه:

  • اظهارات نخست وزیر لهستان درباره ریشه کنی جهان روسیه ظالمانه است و پذیرفتنی نیست.
  •  پوتین از روز دوشنبه مجموعه‌ای از نشست‌های دوجانبه را با سران سازمان پیمان امنیت جمعی که برای اجلاس سران به مسکو می‌آیند، آغاز خواهد کرد.
  •  پوتین با اعضای شورای امنیت درباره تصمیمات فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو و تهدیدات احتمالی برای امنیت روسیه در این زمینه گفتگو کرد.
۲ سال پیش
گزارش پیشروی نیروهای روسیه در اوکراین

وزارت دفاع روسیه در گزارش عملیات در اوکراین گفت: نیرو‌های راکتی و توپخانه روسیه ۱۵ پست فرماندهی اوکراین، ۵۲۰ منطقه تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات و ۶ توپخانه را هدف قرار دادند. پدافند هوایی در منطقه خارکف یک سوخو-۲۷ اوکراین را هدف قرار داد، ۱۵ پهپاد اوکراینی نیز سرنگون شدند.

۲ سال پیش

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه موضع کشور‌های غربی که خواستار پیوستن سایر کشور‌ها به تحریم‌های علیه روسیه هستند را گستاخانه خواند.

۲ سال پیش
بورل: به اوکراین باز هم کمک میکنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد ۵۰۰ میلیون یورو دیگر برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد و این کمک‌ها را به ۲ میلیارد یورو برساند.

۲ سال پیش

بر اساس گزارش‌های وزارت دفاع روسیه، ارتش روسیه خروج ۱۲۷ نفر از ملیت‌های مختلف از جمله روسیه، سوریه، آذربایجان، مولداوی، تاجیکستان و اوکراین را از منطقه خرسون تایید کرد.

۲ سال پیش
توقف صادرات فناوری‌های پیشرفته ژاپن به روسیه

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز جمعه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است صادرات کالاهای با فناوری پیشرفته - مانند رایانه های کوانتومی، چاپگرهای سه بعدی و میکروسکوپ های الکترونی - به روسیه را ممنوع کند.

۲ سال پیش
 فنلاند:الحاق ما به ناتو این پیمان را تقویت می‌کند

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند می‌گوید: «الحاق فنلاند به ناتو می‌تواند در آینده سبب تقویت پیمان آتلانتیک شمالی شود. اگر تصمیم فنلاند این باشد که درخواست عضویت به ناتو بدهد، ‏‌الحاقش به این سازمان نظامی سبب تقویت امنیت و ثبات منطقه دریای بالتیک و شمال اروپا خواهد شد. فنلاند به تجهیزات امنیتی منطقه‌ای تجهیز می‌شود و این اتفاق سبب تقویت ناتو در آینده خواهد شد. جنگ اوکراین فضای امنیتی اروپا و فنلاند را تغییر داد، اما فنلاند با تهدید نظامی فوری مواجه نیست».

۲ سال پیش
هشدار روسیه به سوئد و فنلاند درباره عضویت در ناتو

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث می شود که خاک این دو کشور به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود. 

۲ سال پیش
روسیه: فرقه‌گرایان اوکراینی به کودکان نفرت از روسیه را آموزش می‌دهند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: فرقه گرایان اوکراینی از جمله گردان آزوف، کودکان را در نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرند.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی اوضاع اوکراین افزود: در اوکراین نفرت از روسیه را به کودکان آموزش می‌دهند حتی برخی از سازمان‌های فعال در حوزه کودکان محل ترویج اندیشه‌های تندروانه و فرقه گرایانه است.

نبنزیا گفت: در نشست امروز، نمایندگان هیات‌های مختلف در خارج از موضوع نشست سخن گفته اند البته من نمی‌خواهم به این موارد جواب بدهم بلکه سعی می‌کنم صحبتم را درباره کودکان و آموزش به عنوان موضوع مبحث امروز متمرکز کنم. معتقدم موضوع نشست امروز بسیار با اهمیت است، زیرا فقط کودکان اهمیت ندارند بلکه آموزش کودکان نیز موضوعی بسیار حیاتی است، با آموزش است که شخصیت کودک شکل می‌گیرد.

۲ سال پیش
مسکو: کی‌یف کودکان در لوهانسک را با توطئه بیماری «سل» مورد هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری آرتی، رئیس نیرو‌های حفاظت رادیواکتیو، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرده است که تحقیقات در آزمایشگاه‌های سلاح‌های زیستی با بودجه آمریکا در اوکراین نقشه‌ای را برای آلوده کردن کودکان در لوهانسک با یک نوع بسیار خطرناک از بیماری «سل» نشان داده است.

اسکناس‌های تقلبی آلوده به عوامل بیماری‌زای «بسیار خطرناک» ظاهراً در سال ۲۰۲۰ در اختیار بچه‌های روستای «استپووئه» قرار گرفتند.

مقامات همچنین گزارش دادند قبل از این‌که متخصصان خارجی فوراً از اوکراین خارج شوند، پنتاگون پشت آزمایش‌های «غیرانسانی» بود که روی بیماران در دو مؤسسه روان‌پزشکی در خارکیف انجام شد.

۲ سال پیش
جنگ سایبری علیه اسبر بانک روسیه

کوزنتسوف، نایب رئیس هیئت مدیره اسبر بانک روسیه (Sberbank) معتقد است که یک جنگ سایبری علیه روسیه اعلام شده است، تعداد شرکت کنندگان در حملات سایبری بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره بانک، گفت که از زمان شروع عملیات ویژه، خود اسبر بانک تحت حملات سایبری مستمر قرار گرفته است و به افزایش فعالیت هکر‌ها اشاره کرده است و روزانه چندین ده حمله DDoS را به طور همزمان ثبت می‌کند.

۲ سال پیش
نگرانی روسیه از استقرار سلاح هسته‌ای ناتو در اوکراین

ریانووستی نوشت، «چیژوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت: روسیه امیدوار است که ناتو سلاح هسته‌ای در اوکراین مستقر نکند.

۲ سال پیش
آلمان: در حال حاضر نمی‌توانیم تحریم گازی روسیه را اجرایی کنیم

به گزارش وال استریت ژورنال، وزیر اقتصاد آلمان تأکید کرد که اگر تحریم گازی روسیه اجرا شود، برلین با افزایش قیمت‌ها و اختلال در زنجیره‌های تجاری مواجه خواهد شد.

۲ سال پیش
لایحه سناتور آمریکایی برای ارائه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین

به گزارش ریانووستی، «رند پل» سناتور کنتاکی در کنگره آمریکا لایحه‌ای را برای ارائه کمک‌های بی‌سابقه نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین به مجلس سنا ارائه کرد.

۲ سال پیش
مهمترین تحولات از هفتادونهمین روز درگیری‌ها در اوکراین

اخبار مهم هفتادونهمین روز از عملیات ویژه روسیه در اوکراین به گزارش ریانووستی شامل موارد زیر است:

  • در یک روز موشک‌های هوایی روسیه به ۳۸ منطقه متمرکز نیروی انسانی و تجهیزات اوکراینی، ۴ انبار مهمات و بیش از ۱۷۰ ملی‌گرا اصابت کرد.
  • در منطقه خارکیف یک رادار ساخت آمریکا منهدم شد.
  • مدودف گفت که کشور‌های غربی یک «جنگ نیابتی» با روسیه به راه انداخته‌اند. احتمال درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه در حال افزایش است و چنین درگیری خطر تبدیل شدن به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را دارد.
  • کمیته تحقیقات روسیه پس از گلوله باران روستای« سولوخی بلگورود» توسط ارتش اوکراین، پرونده جنایی قتل و اقدام به قتل را باز کرد.
  • پسکوف گفت: با توجه به گلوله باران مناطق مرزی از خاک اوکراین، اقدامات بیشتری برای تقویت امنیت لازم است.
  • یک منبع آگاه به ریانووستی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو موشک با کلاهک خوشه‌ای را بر فراز حومه شمالی خرسون ساقط کردند.
  • وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که لندن در حال خرید تسلیحات شوروی و روسیه در سراسر جهان است تا آن‌ها را به اوکراین منتقل کند.
  • وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن امکان ارسال سلاح هسته‌ای به اوکراین را نمی‌دهد و این موضوع منتفی است.
۲ سال پیش
حمایت آمریکا از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

خبرگزاری ریانووستی نوشت، کاخ سفید می‌گوید آمریکا از پیشنهادات عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت خواهد کرد.

کاخ سفید همچنین در پاسخ به واکنش روسیه مدعی شد این اتحاد ماهیت دفاعی دارد و روسیه را تهدید نمی‌کند.

۲ سال پیش
هزینه‌های ۸.۳ میلیارد دلاری کی‌یف از پایان فوریه تاکنون

به گزارش ریانووستی، وزارت دارایی اوکراین اعلام کرد که هزینه‌های نظامی کی‌یف از پایان فوریه تاکنون به ۸.۳ میلیارد دلار رسیده است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فنلاند و سوئد بهشت تروریست هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه لطفا سوئد و نابود کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه دومین قدرت نظامی برتر هستش
20 هزار تانک و 1700 جنگنده داره
همین طور 8000 بمب اتم
100 درصد کل غرب رو میتونه نابود کنه
United States of America
7891
۰۳:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای پوتین قربونت برم این فنلاند و سوید رو با خاک یکسان کن که ما رو خیلی اذیت کردند. کلکشوت رو بکن فورا تورو خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخصوصاً سوئد فاسد محل توطعه علیه کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جالبه امسال روبل به برترین واحد پولی دنیا از نظر افزایش ارزش تبدیل شده. اول با اعلام تحریمهای غرب و شوک روانی کاهش ارزش داشت ولی به قبل و بیش از اون برگشت و در مجموع بیش از ۱۱ درصد در برابر دلار افزایش ارزش روبل بوده. باید ببینیم روسها چه سیاستی رو پیاده کردند که نه تنها تحریمهای غرب اثر نکرده بلکه قدرت پول روسیه بیشتر شده و سود شرکتی مثل گازپروم هم بیشتر از سال گذشته. بجاش اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکا دچار بحران شده. تورم آمریکا طبق ارقام اعلام شده توسط دولت آمریکا در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده ولی محاسبه نرخ تورم با دهه ۸۰ فرق کرده و اگر با روش قبل حساب کنند تورم حداقل دو برابر میزان اعلام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه یعنی انقد توان داره که به فنلاند و سوئد حمله کنه؟
آخرین اخبار