لاوروف: اروپا به یک بازیگر جنگ طلب تبدیل شده است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا در صحنه بین المللی به بازیگری جنگ طلب بدل شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخانی گفت اتحادیه اروپا از یک پلت فرم اقتصادی سازنده، که بدان منظور ایجاد شد، به یک بازیگر تهاجمی و جنگ طلب تبدیل شده است که جاه طلبی هایش بسیار فراتر از قاره اروپا است

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، گفت: «اتحادیه اروپا از یک پلت فرم اقتصادی سازنده، که بدان منظور ایجاد شد، به یک بازیگر تهاجمی و جنگ طلب تبدیل شده است که جاه طلبی هایش بسیار فراتر از قاره اروپا است.»

وی افزود: تمایل کی یف برای عضویت در اتحادیه اروپا بی خطر نیست. لاوروف همچنین اروپایی‌ها را متهم کرد که دقیقاً در مسیری که ناتو قبلاً ترسیم کرده است، با شتاب در حرکت است، بنابراین روند ادغام با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تأیید و در واقع به عنوان ضمیمه‌ای برای «ناتو» عمل می‌کند.

مسکو، پیمان ناتو را یک تهدید وجودی تلقی می‌کند و حمله خود به اوکراین را به ویژه با جاه‌طلبی‌های کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف و حمایت سیاسی و نظامی غرب از این همسایه روسیه توجیه می‌کند.

روسیه همچنین انتقاد‌های خود را از اتحادیه اروپا که مجموعه بی سابقه تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرده و حمایت خود را از اوکراین نشان می‌دهد، افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار