وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مورد پارک‌های علم و فناوری محدودیتی قائل نیستیم و هر پارکی که هسته فناوری را شکل دهد و شرکتی را به مرحله ای برسانند تا تولیدات مورد نیاز کشور را راه اندازی کنند مورد حمایت ما قرار خواهند داشت.

محمدعلی زلفی گفت: خراسان رضوی با دارا بودن مراکز دانشگاهی و همچنین تنوع رشته‌ها وضعیت خوبی در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد و جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود که وجود بارگاه منور رضوی در این امر بی‌تاثیر نیست.

او گفت: موضوع آمایش آموزش عالی ۹ بند شامل مأموریت‌گرایی، توجه به استاندارد‌ها و توجه به بهره‌وری است. دانشگاه‌ها ظرفیتی برای رشد دانایی در کشورند. از سوی دیگر در مورد پارک‌های علم و فناوری نیز محدودیتی قائل نیستیم و هر پارکی که هسته فناوری را شکل دهد و شرکتی را به مرحله‌ای برسانند تا تولیدات مورد نیاز کشور را راه‌اندازی کنند مورد حمایت ما قرار خواهند داشت. آمایش آموزش عالی در قسمت‌هایی که موجب ارتقای کیفیت آموزش عالی می‌شود در اولویت قرار دارد، ولی اینکه بخواهیم دانشگاه‌ها را محدود و یا حذف کنیم در دستور کار این وزارتخانه قرار ندارد.

زلفی‌گل گفت: سامانه‌ای با عنوان نظام ایده‌ها و نیاز‌ها راه‌اندازی شده تا تمام نیاز‌های صنایع خصوصی و دولتی در آن نمایه شود و از سال آینده استادان دانشگاهی که در راستای نیاز‌های مطرح شده بخواهند دانشجو پذیرش کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت و نحوه پذیرش دانشجویان ارشد و دکترای به این صورت تغییر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.