حجت‌الاسلام رئیسی به دستگاه‌های مسئول در این زمینه دستور داد مانع‌تراشان در مسیر تحقق جهش ساخت مسکن را از روند اجرای این طرح کنار بگذارند.

رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم، با اشاره به اینکه قانون جهش ساخت مسکن و با بیان اینکه ساخت حداقل یک میلیون واحد مسکونی در سال و رفع دغدغه مردم در این زمینه هم نیاز جدی جامعه، هم وعده دولت و هم تکلیف قانونی است، گفت: امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کاملا فراهم است و در حدود ۸ ماه گذشته اقدامات خوبی در زمینه اجرای این قانون انجام شده که لازم بوده اما کافی نیست.اما این ظرفیت‌ها باید به شکل صحیح مدیریت شود و به فعلیت برسد.

 قانون جهش ساخت مسکن همه دستگاه‌ها و نهادها را موظف به همکاری در زمینه تحقق اهداف نهضت ملی ساخت مسکن کرده است.

بر اساس این قانون یک صندوق دولتی به نام «صندوق ملی مسکن» با هدف تقویت، حمایت و اختصاص بهینه منابع مالی بخش مسکن باید تا پایان آذر ماه تشکیل می‌شد؛ برای عملیاتی شدن قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۱، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

منابع حاصل از واگذاری زمین، اجاره مسکن‌های ۹۹ ساله، مالیات حوزه زمین، مسکن، مستغلات، ساختمان، منابع بخش مسکن در بودجه سالانه و کمک خیران، بخشی از منابع مالی صندوق ملی مسکن باید تأمین کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین دستور داد عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح ساخت 4 میلیون واحد مسکن در زمینه تحقق خط اعتباری تامین منابع صندوق ملی مسکن، واریز درآمدهای مالیاتی حوزه زمین و مسکن به این صندوق، واگذاری زمین‌های مستعد اجرای طرح از سوی دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها، تسریع در صدور مجوزهای لازم از جمله از سوی شهرداری‌ها، تمهید خدمات شهری و زیربنایی و هر گونه تاخیر و عقب‌ماندگی دیگر در کوتاه‌ترین زمان رفع شود.

ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود که قرار است در فاز اول دو میلیون واحد طی سال ساخته شود و فاز دوم در دو سال پایانی دولت به اجرا برسد.

آن‌طور که وزیر راه و شهرسازی در این‌باره توضیح داده از یک‌میلیون واحد مسکونی که سالانه در دستور کار دولت سیزدهم برای احداث قرار دارد، ۳۵۰ هزار واحد توسط مردم و به شکلی خصوصی‌سازی و ۲۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد. عملا آنچه که برای دهک‌های یک تا پنج درآمدی باید سالانه احداث شود، حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است.

رستم قاسمی همچنین تاکید کرده دولت نقشی در ساخت ندارد و گفته هیچ بخش دولتی در ساخت مسکن موفق نبوده است. ممکن است مدیریت ساخت را بخش دولتی برعهده بگیرد، اما حتما مسکن را بخش خصوصی احداث می‌کند. برای این‌که بتوانیم این تعداد واحد مسکونی بسازیم، مدیریت ساخت را توزیع کردیم. حالا حدود سه ماه از فعالیت دولت می‌گذرد و ثبت‌نام طرح مسکن دولت سیزدهم آغاز شده است. سامانه ثمن به آدرس «SAMAN.MRUD.IR» برای ثبت‌نام متقاضیان جهش مسکن درنظر گرفته شده است.

طبق وعده دولت تسهیلاتی که قرار است به متقاضیان پرداخت شود، ۵۰ درصد مبلغ کل مسکن را شامل می‌شود و مابقی از طریق آورده متقاضی تامین خواهد شد.

کسانی که متأهل یا سرپرست خانوار هستند و پنج سال در محل سکونت مورد تقاضا سابقه سکونت دارند و مالک ملک و مسکنی نیستند، امکان ثبت‌نام را دارند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دستگاه‌ها و اداراتی که زمین در اختیار دارند در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی می‌توانند از آنها برای ساخت مسکن مورد نیاز کارمندان ثبت نام کرده خودشان بهره بگیرند،‌ گفت: هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جهش ساخت مسکن ضرورت دارد و بنده هم این آمادگی را دارم تا هر زمان که نیاز بود جلسات شورای‌عالی مسکن را برای رفع مشکلات و موانع اجرای سریع‌تر نهضت ملی مسکن برگزار کنم.

طبق طرح جهش تولید و تامین مسکن، تمامی ادارات و دستگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند برای کارکنان خود تعاونی مسکن تشکیل داده و سپس با دریافت زمین رایگان و تسهیلات مناسب اقدام به ساخت کنند.

از طرفی برای تامین زمین رایگان، زمین‌های تحت اختیار دستگاهها با هدف ساخت واحد مسکونی در اختیار وزارت راه و شهرسازی  می‌گیرد. همچنین به این وزارتخانه اجازه داده شده در صورت نیاز زمین های خارج از محدوده شهری را نیز وارد محدوه کرده و اقدام به ساخت مسکن حمایتی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه استانداران را نیز موظف کرد ظرف یک ماه اراضی در اختیار دستگاه‌ها را تعیین تکلیف نموده و نتیجه آن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام نمایند.

پیش از این  دولت دوازدهم نیز با هدف تسریع در امر تولید مسکن و خانه‌دارکردن جمعیت بیشتری از مردم، مصوبه‌ای تشویقی را به تصویب رساند تا سازمان‌هایی که زمین‌های مازاد خود را آزاد می‌کنند بتوانند با مشارکت دولت کارمندان فاقد مسکن و واجد شرایط خود را صاحبخانه کنند.

بر این اساس هیئت وزیران دولت قبل تصمیم گرفت تا هر دستگاه اجرایی که اراضی خود را برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن به وزارت راه منتقل کند، نیمی از آن اراضی به ساخت مسکن کارکنان همان دستگاه اختصاص داده شود.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه دستور آغاز عملیات احداث ۱۱۸ هزار واحد مسکونی در ۲۱ شهر جدید را در قالب نهضت ملی مسکن با الگوی ایرانی و اسلامی و بهره‌گیری از روش‌های صنعتی انبوه‌سازی مسکن صادر کرد و در این رابطه گفت: یکی از عرصه‌های جدی تحقق اشتغال دانش‌بنیان، بخش ساخت مسکن به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد کشور است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در سخنانی نهضت ملی مسکن را طرحی فراوزارتخانه‌ای توصیف و گفت: برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شاید بزرگترین پروژه دولت است که روند اجرا و نتایج آن نیز کاملا شفاف و قابل بررسی و ارزیابی است.

در این جلسه وزارت راه و شهرسازی مصوباتی در سه حوزه زمین، تسهیلات و مصالح ارائه کرده بود که پیشنهادات مطرح شده در حوزه‌های زمین و تسهیلات بررسی و به تصویب رسید و تصمیم‌گیری درباره پیشنهادات بخش مصالح به جلسه آتی موکول شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی لطفا وام ساخت مسکن به خود پدر و مادر ها بدهید که بالای خونه خودمون را برای بچه ها بسازیم . اینطوری اورده از این بچه ها هم نمی خواهیم

آخه این جوون ها از کجا اورده میلیونی بیاورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی عزیزم

بزرگترین مانع این است که به ما جوانان گفته اند لااقل باید 300 میلیون آورده داشته باشیم . آخه ما از کجا بیاریم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون بیچاره گفت دیگه دولتی که روی کارخواهدآمدضعیف ترازدولت قبلی خواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عدالت شما عین ظلم است!؟! شما هرگز نخواهید توانست عدالت اسلامی رابه معنای واقعی وانسانی، پیاده کنید!؟!
مگر منابع وثروت های کشور ازآن همه مردم ایران نیست!!! پس چراعده ایی رابه عنوان ثروتمند بودن ازاین منابع منع می کنید ویارانه راازآنها دریغ می کنید!؟!؟ عادلانه اینه که یارانه رابه تمام مردم اعم ازفقیروغنی بگیرید ودرعوض ازاغنیا با عدالت، مالیات بیشتر بگیرید!؟! نه اینکه هم یارانه ازآنها قطع کنید وهم مالیات بیش تر بگیرید!!!! یعنی این عده بیگانه هستند دراین کشور که اینگونه با انها رفتار می کنید!!! Yjc، مطلب رابه مسؤلین بیفکر بی کفایت برساند وگرنه حق الناس کردی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از اون خونه حیاطدار خوبا که توی برنامه ثریا نشون داد، بسازید. تازه خرج و هزینه ی ساختش هم کمتره.
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۰:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای ریسی یکسال گذشته هنوز در مرحله اول هستین و میگین بسازیم یا نسازیم خب مسلما اینجوری پیش بریم ک شما بری هیچی هم ساخته نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
مولای پرند
۰۸:۲۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از جمله این افراد هییت مدیره ناکارآمد شرکت عمران پرند و در رأس آنها مدیر عامل شرکت عمران پرند هست که هشت سال برای پرند هیچ کاری نکردند از رییس جمهور محترم می‌خواهیم سریعتر این افراد برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی چقد جلسه
همش میخوای بگی دولت فعالی
آره هستی ولی برای بدبخت کردن ما بدبخت بیچاره ها
دوماهه هنوز درگیر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستی
میگی افزایش حقوق تورم زاست
پدر ما رو درآوردی با این گرونی
حالا چی تورم زاست؟
خدا ازتون نگذره اون دنیا جوابگو هستید همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نهار خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تاچشمت کور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب مسئولین، اخیرا کمینی راه افتاده بر نخریدن کالاها اساسی که گران شده بعد به اصطلاح جراحی اقتصادی!
شاهد کاهش قیمتها از سقف تعیین شده دولت هستیم! نکته:
1- میگویند ولت محاسبات دقیق کرده بر سفق قیمت، پس چرا اکنون فروشنگان حاضر 25% زیر قیمت مصوب بفروشند؟!
آیا همین نکته اول، دلیل نیست شما اشتباه کردید در محاسبه قیمت تمام شده و سود منصفانه زنجیره تولید تا عرضه؟!
آیا همچنان اصرار دارید بر حفظ همین قیمت؟!
این سقف قیمتها زیاد و غیر منصفانه است. هر چه زودتر سفق قیمت لااقل 30% کمتر کنید، بر اساس قوانین منطق اقتصادی عرضه و تقاضا معلوم شده شما اشتباه کردید.
2- قیمت بروز فقط یارانه 45 هزار تومانی معادل 45 دلار بوده، امروز فقط همین یک قلم امروز باید ده برابر میشد. با حساب سرسری هم قیمت بروز یارنه 55 هزار تومانی باید حدود 8 برابر شود. یعنی بیش از یک میلیون تومان برای نفر.
تازه تکلیف حذف یارانه آرد آزاد به صعنتی ها باید افزوده شود.
3- دهک بندی اشتباه است، سه دهک معلومست همان افراد پوشش نهادهای حمایتی هستند که علاوه یارانه، مستمری و سایر کمکها مثل وام و غیره بیشتر کردید، البته کار خوبی کردید. اما حداقل چهار دهک دیگر نزدیک به همهان سه دهک اول هستند.
طرف 45 سالش هست و از شدت فقر و مشکلات هنوز مجرد مانده چون مجبور بوده والدین بیمارش نگکه داری کند و امکان کار دائمی نداشته حتی کاری پیدا میشد!و در حالی که پدر و مادرش فوت کرده و ناچارست مجرد زندگی کند، او را بخاطر اینکه از اندک ارث یک آلونک 50 متری در حاشیه شهر مشهد دارد و مقداری کمی وجه نقد در حسابش گردش داشته در این سه سال اخیر، جزء سه دهک قرار ندادید، رد حالی عملا شبه بیکار است و یا پاره وقت کمتر از یک میلیون مزد بیگاری میگرد. حالا مثلا در این سه سال میانگین پول به حسابش ماهانه گردش 4 میلیون بوده، جزء اقشا ر متوسط حساب کردید. این گردش بخاطر همان واریز اندک ارثیه اش بوده که رفته ِ یک آلونک خریده و اندک وجه نقد که داده سرمایه گذاری دو ماه هست یک میلیون تومان ماهانه بگیرد! کلا دو میلیون شده! حتی همان ارثیه اش نقدی و آن آلونک در مقایسه با تورم، عملا نصف متوسط سه سال گذشته است! حتی نصف یک کارگر هم درآمد ندارد! نه بیمه تامین اجتماعی و در نتیجه امکان بازنشتگی ندارد 15 سال دیگر که 60 ساله بشود! کجای این عدالت است؟!
نه خودرو دارد و نه سهام عدالت دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نهادهاای حمایتی بیشتر ازان که به مستحق کمک کنند به خودشان ودوروبریاشون کمک میکنندوامهای ارزان بیشتر توکیسه کارمندانشان می رود گردن کلفتهای متمکن چهارستون بدنشون سالم هست بیشترین خدمات میگیرند ومستمدان واقعی به حال خود رها شدند همه جا تبلیغ کردند اب و برق و گاز معلولان رایگان است اخطار قطع برای یک معلول اومده بود پولش را از من قرض کرد دادیک کنتور رایگان بهشون دادند وقتی پرینت مصرفی را دیدم در هر دوره روی قبض کشیدن پول دوتا کنتور ازش در اوردند دیدم میزان مصرفش کمتر از منه ولی قبضش بیشتر اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بد مسکنی بیداد میکند یک عدده شدن ارباب مسکن مردم دارن لح میشن حکومت هیچ طرحی ندارد برای ارزانی خانه اصلا مسکن نباید گران میشد اما یک عده در سطح بالای کشور شدن دلال مسکن بجای راه حل دنبال امتیاز دهی به دلالان هستند با خرید و فروشهای سوری و اضافه کردن وام هر چی وام بیشتر میشه مسکن هم گران تر میشه این نشد راه حل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنیاد مسکن بنام مستضعفان در سرارسر کشور با پول بیت المال خانه های بنیادی ساخت باهمان قیمت ارزان فروخت به دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران ما
مثل مافیا است
چندتا مافیا زرنگ
چندتا شهروند باهوش همون اول توسط شهروند های خرف از بین می روند
چند هزار تا شهروند ساده لوح که تابع بردار مافیا شدن
خلاصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینکه آقای رییس جمهور افرادی را که در دولت باعث کارشکنی وضربه زدن به مردم وکشور هستند را هنوز از بدنه دولت بیرون نکرده و منتظر آن است که تا این آقایان بهانه‌ای برای اخراج خود دست دولت بدهند و بعد از دولت کنار گذاشته شوند ظلم به مردم وکشور است آقای رییسی میخواهند با بها دادن به این افراد چه چیزی را قابت کند اینکه دولت فرا جناحی دارد و یا نه خدایی نکرده فکر انتخابات دور بعد را دارد که آقایان را هنوز در قدرت نگه داشته وهر روز باعث اخلال وکارشکنی و هرج و مرج در دولت واقتصاد کشور ونظام هستند آقای رییسی عزیز از این گروه افراد که هشت سال که به نام خود وبه کام خود همه چیز را میدانستند کوچکترین خدمتی به مردم بیچاره واقتصاد کشور ونظام نکردند بماند حالا که دیگر هر خیانت وکارشکنی که بکنند هیچ ربطی به خودشان ندارد پس تا بیشتر از این مردم را به فلاکت نرساندند آنها را حتی اگر از حمایت نمایندگان ودیگر افراد خاص برخوردار هستند
Germany
حسین مرتضایی فرد
۰۱:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول بايد مصلح ارزان شود و الا اين شعار ها به جايي نمي رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی ،رئیس جمهور محترم خواهشا یکبارم شده به گزارشات آقای رستم قاسمی که از صدا و سیما پخش شد گوش بدهید و عمق فاجعه رو با آمار و ارقامی که تحویل میده و سوال مجری رو جوابشو از اطرافیان میگیرن و کاملا اشتباه آمار رو هم تحویل میده گوش کنید. رییس محترم اگر با چنین وزیرانی به جنگ مسکن و اقتصاد و... برویم دیگر نمیشه به دولت و وزیرش دل بست خصوصا اخیرا آمار شدید حقوقهای نجومی چندین برابر دولت روحانی از دولت شما درز میکنه که بسی جای نگرانی داره و زیبنده شعارهای شما نیس خصوصا عملکرد.زنگ خطر دیگر، عملکرد دولت شما کاملا نقطه مقابل دیدگاه شما عرضه میشه!!!! ؟. شما در چن جبهه مجبورید بجنگید با احزاب مخالف و با دشمنان خارجی و دشمنان قسم خورده وطن و از طرفی با مدیران غیر متخصص و تیم ضعیف محکوم به شکست میشوید و تیم ضعیف و مخالفین حکم باتلاق برا شما خواهد داشت و مردم هم شدیدا مطالبه گر و فقیر و فقیرتر شده اند، دیگر خطا نه جایز هست و نه جایی برای خطا مانده دنبال بالاترین تخصص‌ها در هر حوزه و پاکدست و وطنپرست باشید . موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
۲۴۰ میلیون اورده میخوان برای یک سال شهرستان ابیک ازکجابیاریم واسه پول پیش موندیم تازه باهمین پول مسکن مهرقدیم میتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه ما اگه ۲۵۰ پول داشتیم بی خانمان نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حیف نیست این همه جلسه بی خود می گذارید؟ چی رو نشون کی می دهید؟ بشینید خانه آنلاین جلسه بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
افراد احمق رو از بدنه دولت اخراج کنین وام فرزند آوری رو کی مطرح کرد!؟ مگه مردم به خاطر وام بچه دار میشن شما زندگی رو اینطوری فهمیدین شغل بدین که ایران رو نابود کردین محققان میگن ۱۵ سال آینده رشد جمعیت متوقف میشه و جمعیت ایران کاهشی میشه. کدوم یک از شهروندان هزینه های فرزند رو در این اوضاع خراب به خاطر چندرغاز وام متحمل می شن وام شما یکسال نهایتا کاربرد داشته باشه خرج و مخارج مدرسه، بیمه، دانشگاه، ازدواج رو در آینده از کجا بیارن مردم با این گرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک متر قبر بدمون ما نهضت ملیت نخواستیم .تازه خودمونم میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودت اولین مانع تراش هستی با این همه گرونی اینو برکنار کنید بره تیله بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قوه قضاییه دست خودتون هست رئیس مجلس دست خودتون هست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای مسکن وشهرسازی یخرده بودجه هم بداجاده سازی خرج کن واهمیت بده به جاده ها که اینقدربا تزریق اتومبیل ارابه مرگ ندید دست مردم توجاده ها تکه تکه بشند جاده نیازه به اندازه تولید ورود خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وام ازدواج ندین فایده ندارد شغل ازدواج بدین، شغل فرزندآوری بدین نه وام فرزندآوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از تقریبا ۶ ماه ثبت نام در طرح ملی مسکن (اسلام شهر تهران) و بارگذاری مدارک کماکان در انتظار برسی !!!!!!!!! این اولین و ساده ترین مشکل که نه به واگذاری زمین ، قیمت مصالح ، مجوزهای منابع طبیعی و.........ربطی نداره به اراده مسئولین مربوطه که ظاهرا اینم مث باقی موارد هیچ اراده ای در کار نیست و فقط شعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا چقدر اجاره ها برا خونه و مغازه بالا رفته.دیروز اجاره ی مغازه از ۸ تومن شده ۴۰ تومن.باز بگید چیز دیگه گرون نمیشه.زورتون فقط ب مغازه دارهاو تولید کننده ها رسیده.کرایه ها اجاره ها حتی استخر ها همه چی بالا رفته.واقعا چرا شرایط زندگی رو اینقدر برامردم سخت کردین.مردم الان باید برن تو پارک بخوابن .اون دنیا چطوری میخواید جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
والله بخدا پخش کنید و پیگیر باشید تا مسولین ببینند و بفهمند نظرات را . آخر چه طرز طرح ریختن برا مستاجر و مسکن که بعنوان نمونه واضحش که میگویند طرح وام ودیعه به شورا عالی میدهیم آخر من مستاجر وام بانک را بگیریم و امثال من اقساط از نزول بدتر آن را پس بدهیم بانک بعد دو دستی و به اجبار دست صاحب خانه برا پول پیش یا رهن خانه اش تا صاحب خانه ها از کم پولی در بیایند پدر امثال ما هم از بی‌پولی بیشتر .این هست عدالت بجا حل مشکل که هزاران راه دارد دارید مسخره میکنید مردم گرفتار شده را .والله فکر کنید شهدا از جانشان گذشتند شما از حقوقهای چند برابری خود بگذرید تا درد بفهمید فقط همین آیا این کار خیلی کار سختی هست شهدا از جان خود برا انقلاب و اسلام گذشتند بیایید معلوم کنید شما از چی قرار هست بگذرید . اگر توانستید و گذشتید شما آنوقت شما هم همرنگ مردم و راه حل شناس . مردم را از ان خود میکنید وگرنه همه میشوند منافق و برنداز از دید شما . این را حتما تو شورای عالی مسکن نشان ریسی بدهید تا تمام مدیران و مجلسیهای انقلابی و مدیران پشت میز نشین یکبار برای همیشه تصمیم بگیرند و خودشان را همصف مردم کنندو با حقوقهای امثال مردم زندگی بگذرانند بخدا مطمعنا خیلی از مشکلات خود بخود حل خواهد شد . کاخ نشینی فقط کاخ داشتن نیست آیا تفکر کاخ داشتن و تفاوت با مردم داشتن از هزار کاخ نشینی و فساد آن بدتر و ویران کننده تر نیست؟ که در اکثر ارکان مدیریتی رسوخ کرده و تفاوت داشتن حقوق های خود را حق خود دانستن میدانید و این از هر آفتی کشنده تر هست و اینجور پیش برود روزی همه را دشمن خود میکنید و نهایت کم کم همه را دشمن و منافق دانستن . آقای ریسی بیا جمعشان کن روی سخنت را با اینها کن و یکبار برا همیشه تیشه بزن بر همه اینجور مدیریتهایی تا مدیر انقلابی اگر ادعا دارد بفهمد از جان و در حال حاضر از مال خودش باید تو این انقلاب بگذرد تا همه مردمش در رفاه شوند . این شیوه مدیریتهای کنونی چون نمی‌توانند کاری از پیش ببرند از آبروی شما هم مایه میگذارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام علیکم خسته نباشید لطفا به آقای فتاح بگویید کمک هزینه بلاعوض مسکن دو معلول بهزیستی را پرداخت کنند از امضای قرارداد جدید با سازمان بهزیستی 4ماه می گذرد هر وقت تماس می گیرم مسئولان بهزیستی می گویند بنیاد هنوز منابع را در اختيار ما نگذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب رئیسی عزیز ، هستند هنوز افرادی که اصلاح طلب هستند و طرفدار سفت و سخت حسن روحانی در ادارات دولتی بر مسند قدرت تکیه زدند و مدیر هستند و مانع تراشی می کنند و موجب نارضایتی مردم را فراهم می کنند . حتی در دفتر ریاست جمهوری جواب تلفن مردم را به طرز ناجوری جواب می دهند. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارباب و رجوع به طرز ناجوری برخورد می کنند . به اعتراض مردم نسبت به عدم یارانه ها بطور دلسوزانه و واقعی رسیدگی ، وارسی و رسیدگی نمی کنند . برای رفع تکلیف یک جواب سرسری می دهند. لطفا" از مسئولان مربوطه در امور یارانه ها از افراد قابل اعتماد و دلسوز استفاده شود و رسیدگی به تک تک اعتراضات مورد تاکید قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ کس جواب نداد امثال منی که دو سال هست بخاطر شرایط کاری به شهر جدید آمده ام تکلیفش چیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
3 سال دیگه بمون، به جای حرص خوردن بپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
طبق قانون ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن از طریق تسهیلات و ۵۰ درصد از طریق آورده؟!؟!کدوم قانون اینا گفته؟چرا حرف در دهن مسئولان میذارید؟یک واحد ۱۰۰ متری نهایتا با تورم مصالح ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون آورده نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
Ebi raisi
۱۸:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ابراهیم رییسی:گفت:
به درک که مردم از گرسنگی دارند به خاطر گرانی میمیرند!!
Netherlands
7891
۱۸:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دشمنت بمیره. خودم تنهایی نوکرتم به مولا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط دروغ و مسخره بازی با دلیل و مدرک دارم میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونیکه دروغ میگه تو امثال توهست افتاد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۷:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام از تلاش هاای رئیس جمهورر عزیزم بسیار سپاسگزاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا ابرام این چه سمی بود...گرونیه روغن لبنیات ماکارون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ابراهیم کمر شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با حرف زدنت خودت رو نشون میدی دیکتاتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخواب بابا لحاف یخ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جراحی اقتصادی را از قطع دست دزدان خزانه ملت شروع کنید نه شکم ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جراح کیه؟ خود دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
راه و شهر سازی بندرعباس هیچ راهنمایی نمی کنه و افراد مسئول سواد کار مسکن و راه و شهرسازی رو ندارن هر موقع مراجعه می کنیم میگن 2 ماهه دیگه بیاین تا بخشنامه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

ساخت مسکن با دوام ،
یا اجاره به جای مالکیت ،
راه جبران کوچکی خانه است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۶:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئبسی چرا هیچ کاری با این صاحبخانه ها که هر قیمتی دلشان بخواد اجاره میگیرن ندارید کجای دنیا به این شکل هست ؟؟ شهرها رو منطقه بندی کنید برای هر منطقه یه مبلغ اجاره مشخص کنید هر مستأجری که به اجاره بالاتر از تعرفه اعتراض کرد بعداز اثبات صاحبخانه رو چندین برابر جریمه کنید اگر کسی هم خانه اش را خالی گذاشت مالیات سنگین ببندین ،،،،،، طرف خونش یک و نیم میلیارد می ارزه میگه پانصد میلیون رهن کامل ،،، چرا هییییچ قانون بازدارنگی سختی وجود نداره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نهضت ملی مسکنم به چوخ داره میره خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکسره بگو همه رو بکشید خیال تو و ما راحت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تواین دولت به ناحق وزیادی شلوغ می کنی
France
حامد
۱۶:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مشکل ازدواج قراداد ملی مسکن یا حل میکنی یا مجردها بعد از تحویل مجبور به خاکسترکردن ملی مسکن نباشن ازدواج اجباری نداشتیم

توفکرکردی یک جوان مجردازدواج میکند تو فکرکردی جوان مجرد میزار ملی مسکن پولش بی ارزش کند آتش کشیدن مسکن ها به زودی دستورات مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسانی که مانع ساخت و ساز در کشور هستن خودشون چند تا خونه دارن بخاطره اینکه ساخت و ساز جلوگیری می‌کنه از افزایش تصاعدی مسکن به همین خاطر مانع تراشی میکنن درضمن همین آدم ها که دلال مسکن هستند جزو دهک سوم یا نهایتش هشتم هستند اما جوانان مجرد وبیکار جزو دهک دهم هستند این است دولت مردمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله خود رییس جمهوری چقدر خقوق داره ؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو ده میخام خونه بسازم دو سال هست اقدام کردم تا حال فقط ده میلیونی به بنیاد مسکن و نقشه کش و ناظر و اینا دادم وام هم معلوم نیست بعد میگن اگر وامبدیم که نمیتونی بگیری چون اخرش یک کارشناسی بانکی و حای دیگه گیر میده مردم اطلاعات درست از قوانین زپرتی سازمانها ندارند نقشه چند متر باشه چقد وام پول اب و برق و کنتور و .. رو مساحت ساخت تاثیر و غیره الان بخاطر همین خیلی بدبختها بخاطر وامی که فقط حرفش هست دو بار رفتن پول نقشه دادن بالای صد متر وام نداری اگه زیر ۷۰ باشه نمیدونم چطور بیچاره کردین کشور را تو یک ده تمام پول وام را باید میلگرد بخری چرا اجازه نمیدن سنتی بسازه البته میگن بساز ولی وام بی وام شرکت داریم رکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رییسی کارمندان دولت به شدت کند کار می کنند بخشنامه ها و آیین نامه ها هنوز ابلاغ نشده ، دنبال سند خونه هستیم هنوز خبری نیست، بودجه ها به بانک ها تزریق نشده ، یکی دوماهه اول سال به شدت ضعیف عمل می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند و قیمت هارا سید خوبان ۲۰۰ درصد گران کرد . پول ندارند مرغ و روغن بگیرن گوشت هم که ماشاالله ۲۰۰ هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورو خدا یه نظارتی به روند کار بانکی بکنین. بعنوان یک ارباب رجوع هر وقت بانک های دولتی میریم علاوه بر اینکه کارمندان با منت کار ما رو انجام میدن دائما ترک پست میکنن و فقط میخوان زمانشون بگذره. چطور میتونیم چنین چیزهایی روز گزارش بدیم؟ بانک ملی شعبه امام رضای شهرستان آمل خیلی کارش افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز برای تمدید کارت بانکیم رفتم بانک ملت باجه 6 امل امام رضا . اولین نفر بودم.داشت با مشتری دیگه که مکانیک بود درباره خودروش صحبت میکرد و نیم ساعت معطلم کرد فقط بخاطر اینکه مفت ببره ماشینشو درست کنه و اینم کارهای بانکیشو زودتر انجام بده. شماره رد و بدل کردن و بیا و ببین. اخرشم با دعوا کارمو راه انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مانع نهضت ملی مسکن گرانی مصالح ساختمانی.... انصراف از نهضت ملی اقساط زیاد وبلاتکلیفی زمینهای مسکن ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا سند خانه رو رایگان کنین وقتی شهروندی خانه ندارد یا خانه قبلی را به دلایل مشکلات مالی فروخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
می تونید دارشون بزنید.
آخرین اخبار