معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه پدیده گرد و خاک از استان خارج شده و پیش بینی می شود کیفیت هوا به حالت عادی بازگردد.

علی پناهی گفت: از بعدازظهر امروز مقداری از آلودگی هوای شهر سنندج کاسته می‌شود، اما پدیده گرد و خاک همچنان تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

او می گوید: از بعدازظهر روز چهارشنبه پدیده گرد و خاک از استان خارج شده و انتظار داریم که کیفیت هوا به حالت عادی بازگردد.‌

به گفته پناهی، در حال حاضر میزان دید افقی در شهر‌های قروه به ۵۰۰ متر، کامیاران و مریوان ۶۰۰، بیجار ۹۰۰، سقز یک هزار، بانه یک هزار و ۲۰۰، سنندج ۲ هزار و ۵۰۰ و زرینه به سه هزار متر کاهش یافته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: میزان سرعت وزش باد نیز در شبانه روز گذشته در شهر‌های هزارکانیان به ۲۹ متر بر ثانیه، قروه ۲۸، دهگلان ۲۶، یاسوکند ۲۵، دیواندره ۲۴، زرینه ۲۳، سقز ۲۰، کامیاران و بانه ۱۷، مریوان و بیجار ۱۶ و سنندج ۱۳ متر بر ثانیه رسید.

پناهی گفت: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در قروه با دمای صفر درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۳۱ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۰ و ۳۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

پناهی گفت: دمای هوای استان از امروز تا پایان هفته پایدار است و دمای هوا نیز تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان نیز گفت: در حال حاضر وضعیت هوای چهار شهر سنندج، سقز مریوان و سروآباد خطرناک و مابقی هم ناسالم است.

به دنبال آلودگی هوای کردستان امروز ادارات، مراکز آموزشی و مدارس این استان تعطیل شد.

برچسب ها: آلودگی هوا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.