مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه، گفت : برنامه‌های فرهنگی در استان کرمانشاه بر مبنای طرح و برنامه دولت، سند تحول و اسناد بالا دستی برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

علی صفدری گفت : مدیران، نمایندگان تفکر حاکم دولت‌ها هستند و وقتی مسئولیتی بپذیریم یعنی منطقاً و قانوناً موظف هستیم ذیل سیاست‌های مدنظر دولت حرکت کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه این موضوع در شهرستان‌ها هم صدق می‌کند و بر مبنای طرح و برنامه دولت، سند تحول و اسناد بالا دستی فعالیت‌های خود را باید برنامه ریزی کنیم.

حضرت امام (ره) فرمودند جنگ در رأس امور است و مقام معظم رهبری (مدظله) نیز می‌فرمایند امروز جنگ، جنگ فرهنگی است؛ لذا رأس همه امور جنگ فرهنگی است. متولی حوزه فرهنگ در کشور هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. مطالبه مردم از ما است و ما موظف به برنامه ریزی درست هستیم.

رهبر معظم انقلاب مکررا دغدغه‌های فرهنگی شان را بیان کرده اند و در جلسه‌ای هم فرمایش کردند که در برنامه‌های اقتصادی و مالی و... دولت‌ها دخالتی نمی‌کنم، اما در حوزه فرهنگ مستقیما ورود می‌کنم، چون فرهنگ منحصر به دولت‌ها نیست. دلیل بیان این مطالب این است که متذکر شوم در چه حوزه مهمی مشغول به فعالیت هستیم. ممکن است برنامه‌های دولت‌ها با آمدن و رفتن افراد تغییر کند، اما فرهنگ اینطور نیست و ماندگار خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب در جای دیگری می‌فرمایند ما دو جریان فرهنگی در کشور داریم؛ یک جریان بر خلاف و بر ضد نظام است و جریان دیگر در مسیر آرمان‌های انقلاب. در حوزه اول ما باید بدانیم منطقأ، شرعأ و عقلأ نباید حمایتی از سوی ما صورت بگیرد و در حوزه دوم موظف به حمایت از جریان‌های اصیل فرهنگی هستیم. جدای از اینکه افراد چه گرایشات و قومیت و مذهبی دارند ما با همین اصل باید فعالیت‌های فرهنگی را سازماندهی کنیم.

قطعا مطالبه مردم از ما این خواهد بود که شما به عنوان متولی امور فرهنگی استان خروجی کارتان چیست؟ و این مطالبه به حقی است. باید از ظرفیت‌های برنامه ریزی و استخراج نظام مسائل فرهنگی استان برای کار‌های فرهنگی نتیجه دار استفاده کنیم. از ظرفیت رسانه‌ها و روابط عمومی هم به خوبی برای انتقال خدمات استفاده کنید. خواسته من از شما این است که پرهیز شود از کار‌های نمایشی و سوری و به سمت فعالیت‌های فرهنگی منسجم و اثر بخش حرکت کنیم.

نمایندگان مجلس حتما باید در جریان برنامه‌های فرهنگی شهرستان‌ها باشند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. مدیران موظف هستند به ارتباط با امام جمعه و فرماندار و در صورتیکه این حلقه ارتباطی وصل شود بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد.

جنس گفتگو‌های ما از حوزه مسائل مالی و دغدغه‌های امکاناتی باید به سمت برنامه ریزی و تحول برود. مشکلات هست و من هم در جریان هستم. اما ما مامور به تکلیف هستیم و تکلیف ما تحول در حوزه فرهنگ است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.