تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بین معاون وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی امضاء شد.

تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه زیر ساخت‌های لازم در کشور برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه زنجیره تولید تجهیزات تجدیدپذیر، همچنین ترویج فرهنگ عمومی بهینه سازی و ارتقاء بهره وری برق بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و استانداری خراسان رضوی به امضاء رسید.

 معاون وزیر نیرو گفت: این تفاهم نامه برای سرعت بخشیدن به احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در سطح استان خراسان رضوی امضا شده است، که بتوانیم با توجه به ظرفیت بسیار خوب در این استان  به توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در خراسان رضوی کمک کنیم.

محمود کمانی گفت: دولت سیزدهم برنامه احداث ده هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر را در برنامه دارد، امیدواریم که بتوانیم با همکاری شرکت‌های برق، توزیع و ارگان‌های مربوطه و از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به احداث نیروگاه‌هایی با انرژی تجدیدپذیر در کشور دست پیدا کنیم.

  استاندار خراسان رضوی نیز گفت: موضوع انرژی‌های پاک و به خصوص برق موضوع بسیار مهمی است و ما در استان به این نوع انرژی پاک نیاز داریم.

یعقوبعلی نظری گفت: در خراسان رضوی ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم هم در بحث تامین انرژی‌های پاک از جمله انرژی بادی و هم انرژی خورشیدی، علاوه بر این نیز شرکت‌ها و سرمایه گذاران بسیار خوبی در سطح استان وجود دارند که می‌توانند در تامین زیرساخت‌ها و امکانات همکاری‌های لازم را داشته باشند.

او گفت: با امضای این تفاهم نامه مسیر و نقشه راه تامین انرژی‌های پاک و تجدید پذیر را مشخص کنیم و ان شاء الله همه این اهداف با امضای این تفاهم نامه به ثمر بنشیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.