زاخارووا: سازمانی که «مرگ مغزی» شده به اعضای جدید نیاز دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلاش ائتلاف ناتو برای عضویت فنلاند و سوئد اعلام کرد سازمانی که دچار «مرگ مغزی» شده به اعضای جدید نیاز دارد.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود گریزی به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۹ که ناتو را دچار «مرگ مغزی» توصیف کرده بود، زد و موضع فرانسه در مورد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را به سخره گرفت.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: «منطقی است تا زمانی که ائتلاف دچار «مرگ مغزی» است، نیاز فوری به اهداکنندگان (اعضای جدید) دارد و با اشاره به آنچه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۹ گفت ناتو از مرگ مغزی رنج می‌برد و باید به دنبال یک دکترین استراتژیک جدید باشد.»

زاخارووا ادامه داد: پاریس از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت کرد. از نقطه نظر منطق کاخ الیزه، همه چیز روشن است: سازمانی که مرگ مغزی شده، نیاز فوری به اعضای جدید دارد.

روز چهارشنبه ۱۸ می، فنلاند و سوئد درخواست‌های خود را به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برای پیوستن به این ائتلاف ارسال کردند. روسیه نیز به نوبه خود بار‌ها اعلام کرده است که ناتو به دنبال رویارویی با آن است ودیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد که گسترش این ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، زیرا ناتو شخصیت تهاجمی دارد. اما در عین حال اشاره کرد که ورود سوئد و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۶:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
افرین زاخارووا. مردانگی کردی.
آخرین اخبار