شرکت‌های دانش بنیان از جمله عوامل پیشرفت کشور هستند که در صورت حمایت، می‌توانند رشد علمی و اقتصادی کشور را به همراه داشته باشند.

شرکت‌های دانش بنیان هم اکنون به عنوان عنصری مهم در پیشرفت علمی و اقتصادی کشور مطرح هستند.

تولید کالا‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی دو هدف این شرکت‌ها است که باید هر چه بیشتر برای تحقق آن‌ها در کشور و در استان تلاش شود.

موتور محرکه پیشرفت هم اکنون در اختیار شرکت‌های دانش بنیان است و در صورتی که حمایت از این شرکت‌ها و افراد نخبه مشغول به کار در آن‌ها صورت گیرد، رشد خواهند کرد.

مسئولین را با محصولات دانش بنیان آشنا کنید

یکی از فعالان حوزه دانش بنیان در خراسان جنوبی گفت: کار شرکت دانش بنیان دنبال کردن عملی مطالبی است که در دانشگاه‌ها به دانشجویان تدریس می‌شود.

او گفت: دانشجویان که عمده افراد شاغل در شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل می‌دهند، در کنار اساتید خود مشغول به کار بوده و به تولید محصولات جدید می‌پردازند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از فعالان این حوزه گفت: باید مسئولین را با کالا‌های دانش بنیان آشنا کنیم، زیرا بسیاری از مسئولین علی الخصوص در خراسان جنوبی با محصولات این شرکت‌ها آشنا نیستند.

او گفت: عدم آشنایی مسئولین با شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان، مشکلات زیادی را برای خود شرکت‌ها و عدم پیشرفت را برای ادارات به وجود آورده است.

لزوم تبدیل بی حالی مدیران به تلاش برای استفاده از ظرفیت ها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: روند صدور مجوز کسب و کار‌های نوین باید تسهیل شود و صدور مجوز فعالیت، واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات باید سرعت گیرد و قابل قبول نیست که جوان نخبه برای گرفتن این موارد چند ماه معطل شود.

او گفت: باید ممنوعیت مالی برای واردات تولید کشور و استان ایجاد شود تا به جای واردات از تولیدات خراسان جنوبی توسط دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و این کار باید از استانداری شروع شود.

قناعت جفا و ظلم به شعار سال را نگاه سطحی مدیران دستگاه‌های اجرایی به این موضوع دانست و خواستار آن شد که خمودی و بی حالی به استفاده از ظرفیت‌های موجود تبدیل شود تا فعالان شرکت‌های دانش بنیان مجبور به ترک استان نشوند و بی توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به دانش بنیان مطلب تلخی است که مقصر آن خود ما هستیم.

استاندار خراسان جنوبی فراهم کردن زمینه کوچ فعالان شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی را بزرگترین خیانت در شرایط فعلی کشور اعلام کرد و خواستار حل مشکلات آن‌ها شد تا از سرخوردگی آن‌ها در استان جلوگیری شود.

او گفت: در قالب این قرارگاه باید از حاشیه سازی جلوگیری شود و با تعریف طرح‌های عملیاتی زمینه اجرایی آن‌ها باید فراهم شود وبا حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فعلی باید برای حفظ آن‌ها تلاش شود و از جزیره‌ای عمل کردن باید خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.