مدیرجهاد کشاورزی مرودشت از پایان عملیات اجرایی احیا و مرمت دو رشته قنات کوشک و باغ بادامی فاروق از توابع این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان گفت: به منظور احیا و مرمت این قنات‌ها سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و پرداخت شده است.

او گفت: با پایان یافتن عملیات احیا قنات‌ها و افزایش دبی، بیش از ۶۰ هکتار از اراضی پایین دست از آب کشاورزی بهره‌مند شده اند و عملیات احیا شامل لایروبی، کول گذاری، سورشکنی و نصب سرچاه بود.

امیریان گفت: عملیات احیا قنات امیری فاروق نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل پایانی است و به منظور احیا و مرمت این قنات نیز بالغ بر چهار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده و پس از پایان یافتن عملیات، ۱۵۰ هکتار اراضی پایین دست ازآن مشروب می‌شوند.

او آغاز عملیات اجرایی کانال حصار در حوزه تحت پوشش بخش درودزن و کانال سربست چم ریز در بخش کامفیروز را با اعتبارات دولتی از دیگر فعالیت‌های عمرانی در حال انجام عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت قنات‌ها و لایروبی آن‌ها موجب جلوگیری از تخریب قنوات، استفاده بهینه از آب، کاهش هدررفت آب و انتقال صحیح آب می‌شود.

شهرستان مرودشت بالغ بر ۵۰ رشته قنات دارد که حدود ۲۶ رشته آن فعال است و مابقی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی خشک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار