استاندار قم گفت: مسئولان در طرح نهضت ملی مسکن خانه‌ای بسازند که خودشان حاضر باشند در آن زندگی کنند؛ تسهیل در وضعیت زندگی و آرامش روانی باید اولویت احداث واحد‌های مسکونی این طرح در قم باشد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن، با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح مسکن مهر در مقابل دید ما قرار دارد، گفت: ما با مدل ساخت واحد‌های مسکونی در پردیسان از نظر تراکم و سایر مدل‌های شهرسازی و معماری مخالف هستیم و لازم است در طرح‌های جدید احداث مسکن مشکلات کنونی تکرار نشود.

استاندار قم گفت: طبق آمار و ارزیابی‌های انجام شده سرانه جرم در ساختمان‌های بلندمرتبه و بیش از سه طبقه بسیار بیشتر از ساختمان‌های تا سه طبقه و کمتر می‌باشد.

شاهچراغی گفت: اصل بحث و رویکرد در طرح نهضت ملی مسکن بر رایگان بودن زمین بوده و حرف و حدیث‌های مطرح شده در زمینه ۹۹ ساله شدن صدور اسناد این واحد‌ها در شورای ملی زمین باید حل و فصل شود.

استاندار قم با تاکید بر ضروت کاهش هزینه‌های احداث طرح نهضت ملی مسکن، گفت: باید هزینه‌های تمام شده این طرح تاجایی که امکان دارد در پایین‌ترین شکل انجام بگیرد و فشار کمبود اعتبارات به دوش مردم نیفتد.

او گفت: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان باید به الگویی در شهرسازی و آرامش زیست شهری با تعریف تمام کاربری‌های مورد نیاز تبدیل شود.

شاهچراغی با اشاره به مساله تامین برق مورد نیاز طرح نهضت ملی تولید مسکن، گفت: تامین برق این اراضی تعهد وزارت نیرو و برق منطقه‌ای تهران است.

استاندار قم همچنین گفت: در صورتی که در فضا‌های روباز و غیرمسقف امکان احداث پارکینگ وجود داشته باشد باید این رویه برای کاهش هزینه‌های ساخت و کاهش تراکم دنبال شود.

او گفت: ضرورت دارد تا از شرکت تعاونی‌های توانمند برای افزایش جنبه رقابتی و کاهش هزینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به شرط داشتن شرایط لازم استفاده گردد.

استاندار قم گفت: ادارات و سازمان‌هایی که اراضی دولتی در داخل حریم شهری دارند باید آن‌ها را برای احداث مسکن برای کارکنان خود آماده سازی کنند.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به ضرورت بهسازی و ایمن سازی محور پردیسان به کهک گفت: کار بهسازی این محور به زودی آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
آقای استاندار

میشه یک فکری به حال ما جوانان بکنید از کجا آورده 300 میلیونی داشته باشیم ؟
همه انصراف دادیم

این بود طرح ملی برای خانه دار شدن جوانان ؟
آخرین اخبار