فداکار گفت: بانک‌ها به صنایع خرد و اصناف کمک کنند و منابع استان از طریق شرکت‌های بزرگ اقتصادی جبران شود و این مهم ترین موضوعی است که پیگیری خواهم کرد.

محمدمهدی فداکار امروز یکم خرداد در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: بانک‌ها، مهم ترین حلقه تولید کشور هستند؛ بنابراین بخش مهمی از وضعیت اقتصاد و تولید کشور در گرو عملکرد بانک ها است.

او می گوید: بانک‌ها در تحقق تبصره ۱۸ همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته استاندار کرمان بانک‌های خصوصی، منابع مردم را جمع آوری و در جایی دیگر سرمایه گذاری می‌کنند؛ اما بانک‌های خصوصی باید در استان سرمایه گذاری کنند و بانک‌ها برای توسعه استان پای کار بیایند.

او  گفت: بانک‌های خصوصی مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند و این موضوع پذیرفتنی نیست که بانکی منابع استان را جمع آوری و از استان خارج کند.

فداکار از بدهکاران بانکی سخن به میان آورد و گفت: یک گروه از بدهکاران بانکی تولیدکننده و دنبال کار نیستند. شغل آن‌ها بازی با نوسانات اقتصادی است و به هیچ وجه از این گروه دفاع نخواهم کرد.

او می‌گوید: بانک‌ها به صنایع خرد و اصناف کمک کنند و منابع استان از طریق شرکت‌های بزرگ اقتصادی جبران شود و این مهم ترین موضوعی است که پیگیری خواهم کرد.

او رابطه بین تولید و اشتغال را مستقیم دانست و گفت: متاسفانه باغات پسته دچار سرمازدگی شده اند و  بانک ها از روش‌های گوناگون مثل: استمهال وام‌ها و ... در این زمینه به کشاورزان کمک کنند.

الله‌داد محمدی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان، ۶۷۸ شعبه بانکی و هزار و ۷۳۴ دستگاه خودپرداز وجود دارد.

به گفته او استان کرمان به لحاظ ساختاری از نظر هم منابع و هم مصارف هشتمین استان کشور است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان، استان تهران ۶۳ درصد مصارف و ۵۵ درصد از منابع را در اختیار دارد و طی پارسال نسبت مصارف و منابع در همه بانک‌های استان کرمان ۷۰.۳ درصد بود و در کل کشور این رقم ۸۲ درصد بوده و اگر نسبت تهران را جدا کنیم میانگین کشور حدود ۷۰ می‌شود و این نسبت را  در بانک‌های بزرگ استان به ۸۰ رساندیم.

او گفت: کارکنان بانک‌ها با حداکثر توان خود در حال خدمت رسانی هستند، به طور مثال در سخت‌ترین شرایط کرونا از دورکاری هم نتوانستند استفاده کنند.

محمدی با انتقاد از عوارضی که شهرداری‌ها از بانک‌ها می‌گیرند، گفت: شهرداری‌ها برای تابلو بانک ها، نماد بانک ها، پسماند‌ها و ... عوارض بسیار زیادی دریافت می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.