دادستان کل کشور از بررسی طرح ساماندهی کولبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور خبر داد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری،گفت: در نشست اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور، طرح ساماندهی کولبری مورد بررسی قرار گرفت که اشکالاتی به آن گرفته شد. مقرر شد تا این طرح در دولت بررسی شود و آیین نامه‌ای برای آن تدوین و دوباره در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور مطرح شود. طبق اعلام رئیس جمهور این طرح با اولویت در دولت در دستورکار قرار خواهد گرفت.

به گفته حجت الاسلام منتظری، تلاش زیادی برای انجام اصلاحات اقتصادی از سوی دولت انجام شده که البته برای بهبود شرایط به زمان نیاز است.

حجت الاسلام منتظری گفت: امنیت از ضروریات حیاتی برای هر جامعه‌ای است. اگر امنیت نباشد، سلامت، اقتصاد، علم، دانش و هنر داوم و بقا و رشد پیدا نمی‌کند و از طرفی سلامت جسمی و روحی هم در جامعه وجود نخواهد داشت.

 به گفته حجت الاسلام منتظری، در کنار امنیت، مردم به اجرای عدالت هم در جامعه نیاز دارند، عدالت تنها منحصر به عدالت قضایی نیست، بلکه عدالت در همه چیز قرار دارد. متاسفانه این عنصر امروزه کمتر در جامعه وجود دارد و متناسب با جامعه اسلامی که داریم نیست، چراکه در برخی از موارد از واحد‌های صنفی گرفته تا ادارات عدالت در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

حجت الاسلام منتظری می‌گوید، هم مردم و هم همه مدیران باید عنصر عدالت را در کارشان مورد توجه قرار دهند،  اگر جامعه‌ای به سمت و سویی برود که تمام افراد آن خود را مقید به رعایت عدالت و انصاف بدانند، در آن صورت جامعه روند روبه رشدی را خواهد داشت.

به گفته دادستان کل کشور، هرچند عدالت باید در همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی مختلف باشد، اما در دستگاه قضایی ارتباط این دستگاه با عدالت ارتباط تنگاتنگی است، چراکه هر زمان دو فرد در جامعه با هم اختلافی داشته باشند، به سراغ سایر ادارات نمی‌روند، بلکه به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند.

دادستان کل کشور گفت: انتظار می‌رود کسانی که در حوزه شورای قضایی فعال هستند، علاوه براینکه در زندگی خودشان عدل و انصاف را رعایت کنند، برای مردم هم اجرای عدالت را داشته باشند. در این راستا کار قضاوت و کار در دستگاه قضایی بسیار سخت است و باید رویکردی که حضرت علی (ع) در حکومت داری و قضاوت خود داشته را نیز ما در دستور کار قرار دهیم.

به گفته حجت الاسلام منتظری، در رابطه با اجرای طرح سند تحول قضایی در قوه قضائیه، باید با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش شود تا پیشگیری در اولویت اقدامات قرار گیرد و در کنار آن هم برای کاهش پرونده‌ها تلاش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.