حمایت مالی از ایده‌ها و نیاز‌های علمی ثبت‌شده

ایده‌ها و نیاز‌های علمی ثبت‌شده در سامانه نظام ایده‌ها، حمایت مالی می‌شود.

محمدجواد دهقانی رئیس مرکز استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: جلسه بررسی پیشرفت عملکرد سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) به منظور پیشبرد اهداف این سامانه ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC برگزار شد.

او گفت: متقاضیان با مراجعه به سامانه https://nan.ac می‌توانند نیاز‌های ثبت شده را مشاهده و یا اینکه ایده خود را برای یک نیاز ثبت کنند که این فرایند منجر به انعقاد قرارداد و حل نیاز مربوط خواهد شد.

دهقانی گفت: از اهداف اصلی اجرای این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است.

او گفت: در همین راستا، گرنت فناوری به سامانه نان وصل خواهد شد تا در این سامانه برای برطرف شدن نیاز‌هایی که در آن ثبت شده هزینه شود. مهمترین ویژگی سامانه شفاقیت در تعریف نیاز‌ها و واگذاری و تخصیص پروژه‌ها و گرنت‌ها به مشارکت در ارایه ایده جهت رفع نیاز‌های ثبت شده است.

سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) زمینه‌ای برای ارتباط نیاز‌های مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است. متخصصان می‌توانند نیاز‌های خود را در حوزه‌ها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه ثبت کنند. همچنین مشوق‌های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه در نظر گرفته شده است. چشم انداز نهایی این سامانه از سه مرحله تشکیل شده: ۱. ارائه ایده و نیاز ۲. محصول ۳. اشتغال دانش‌بنیان. مراحل ثبت ایده در سامانه «نان» شامل انتخاب نیاز، ثبت اطلاعات، تأیید اطلاعات و صدور گواهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار