اعزام دومین گروه تخصصی آتش‌نشانان فارس به محل حادثه ساختمان متروپل آبادان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی فراخوان ستاد مدیریت بحران کشور، دومین تیم تخصصی پنج نفره آتش‌نشانان شیراز همراه با یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی وارد خوزستان شد.

خلیل عبدالهی گفت:  یک تیم پنج نفره تجسس و امداد نجات به همراه یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل ریزش ساختمان در آبادان اعزام شده بود.

او گفت: اعزام این گروه‌های تخصصی در پی فروریختگی و ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه تجاری متروپل در خیابان امیری آبادان و با توجه به نیاز ضروری استان خوزستان برای امدادرسانی و اجرای عملیات نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند انجام شد.

عبداللهی گفت: ۲ تیم تخصصی آوار برداری، امداد نجات و واکنش سریع متشکل از آتش نشانان متخصص شیراز با تجهیزات مورد نیاز به آبادان اعزام شدند.

محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز  نیز گفت: در پی بروز حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و گرفتار شدن تعدادی از هم وطنان در زیر آوار این ساختمان ۲ تیم  تخصصی امداد، نجات و واکنش سریع آتش نشانی شیراز با تجهیزات مورد نیاز به آبادان اعزام شدند.

او گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم‌ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته که بر این اساس دومین تیم امدادی و واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز نیز بامداد امروز سه شنبه سوم خرداد به آبادان اعزام شدند.

قانع گفت: بخش‌ هایی از مجتمع ۱۰ طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان روز دوشنبه دوم خرداد ماه فرو ریخت.

همچنین احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان اعلام کرد،  تعداد جان باختگان حادثه ریزش ساختمان مترو پل این شهر به ۱۰ نفر رسیده است.

او گفت: پس از ساعت‌ها تلاش امدادگران،۳۰ مفقودی که در زیر آوار گرفتار شده بودند را  زنده از زیر آوار خارج کردند.

عباسپور گفت:  این ۳۰ نفر که دچار آسیب دیدگی شده بودند برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

ساختمان تجاری و اداری متروپل در یک خیابان پر رفت و آمد شهر آبادان قرار دارد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار