استاندار سیستان و بلوچستان گفت:سیستان و بلوچستان دومین مقصد سفر‌های استانی رئیس جمهور بود، و در این سفر پروژه‌های زیادی تعریف شد که ۹۵ درصد آن‌ها محقق شده و این امر بیانگر توجه و نگاه ویژه دولت به این استان است.

  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: بسیاری از پروژه‌های این استان دستاورد سفر رئیس جمهور است چرا که تعداد زیادی از این پروژه‌ها قبل از حضور رئیس جمهور متوقف بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیگیری مصوبات سفر، گفت: در این سامانه تمام پروژه‌هایی که در سفر رئیس جمهور مصوب شد، ثبت و پیگیری می‌شود. پس از سفر رئیس جمهور به استان اقدامات خوبی در حوزه راه انجام شد که می‌توان به تحویل ۶۰ کیلومتر بزرگراه از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد. اگر خط لوله انتقال سوخت تامین شود قطعاً مشکل سوخت در سیستان و بلوچستان و واحد‌های تولیدی حل خواهد شد.

او گفت: یکی از عمده دلایل عدم تحقق پروژه‌ها تمرکز و تخصیص اعتبارات در کشور است که اگر این اعتبارات در استان توزیع شود، پروژه‌ها به طور محسوسی پیشرفت خواهند کرد.

مدرس خیابانی گفت: اجرای کامل شبکه آب شهر‌های بریس و پسابندر، آغاز عملیات اجرایی هشت پل بزرگ و افتتاح پل‌های مهرستان، نیاتک و صفرزایی تاکنون در حوزه راه‌های استان و کسب رتبه اول کشور در تامین زمین طرح جهش مسکن با پیشرفت ۱۳۰ درصدی از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که محقق شده و در توسعه این استان نقش بسزایی دارد.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سالانه دو هزار نفر از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته صنعت ساختمان وارد بازار کار می‌شوند؛ به این معنی که ۸۰ درصد افرادی که این آموزش‌ها را می‌بینند اشتغال پیدا می‌کنند که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار