رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت:دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص یک دوره طلایی به شمار می‌رود.

سید جلال بطحایی گفت: تزریق دز چهارم از سوی وزارت بهداشت برای کادر بهداشت و درمان و رده سنی میان‌سال یعنی افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند تصویب شده است و این گروه می‌توانند ۴ ماه بعد از تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

او گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، سرطانی، بیماران پیوند اعضا، مبتلایان به بیماری ام اس، بیماران اچ آی وی مثبت و افرادی که دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می‌کنند نیز می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت:  تزریق دوز چهارم برای دیگر گروه سنی جهت بهبود بیشتر وضعیت کرونا و نابودی کامل آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد همچنین برای تامین واکسن نیز نگرانی وجود ندارد و امکانات لازمه فراهم شده است.

بطحایی گفت: خوشبختانه موارد ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا بسیار کاهش پیدا کرده است و تزریق دوز سوم و چهارم می‌تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.