روسیه موشک کروز مافوق صوت آزمایش کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پرتاب آزمایشی موشک کروز مافوق صوت زیرکان را با موفقیت به پایان رساند.

نیرو‌های روسیه روز شنبه اعلام کردند آزمایش اخیر شلیک موشک کروز مافوق صوت «زیرکان» (Zircon) با موفقیت انجام شده است، آن هم در شرایطی که مسکو در حال گسترش حمله خود به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این موشک از ناوچه «دریاسالار گورشکوف» مستقر در دریای «بارنتز» شلیک شده است و با موفقیت به هدفی با فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری در دریای سفید در شمالگان اصابت کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود این آزمایش به عنوان بخشی از آزمایش هایِ جاریِ سلاح‌های جدید انجام شده است.

اولین آزمایش رسمی «زیرکان»، که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را "رویدادی بزرگ" توصیف کرد، در اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد. در ادامه، آزمایش‌های دیگری صورت گرفت و (موشک ها) از همان ناوچه و یک زیردریایی زیرسطحی شلیک شدند.

آزمایش جدید سلاحی مافوق صوت در شرایطی انجام می‌شود که روسیه قصد دارد به حمله خود در اوکراین، که از اواخر فوریه شروع شد، سرعت ببخشد.

این سلاح می‌تواند به سرعتی بین پنج تا ده برابر سرعت صوت برسد و بیشترین میزان برد آن حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است.

مسکو در ماه مارس گفت برای اولین بار در نبرد، از موشک مافوق صوت با دقت بالای «کینژال» (Kinzhal) (یا خنجر) استفاده کرده است.
پوتین این موشک‌ها را از خانواده سلاح‌های "شکست ناپذیر" جدیدِ زرادخانه روسیه توصیف کرده است.

این سلاح‌های نسل جدید، که پوتین در سال ۲۰۱۸ آن‌ها را رونمایی کرد، در مقایسه با سلاح‌های رایج، به سختی قابل ردیابی و انهدام توسط سامانه‌های دفاع موشکی هستند. دلیل این مسئله هم به سرعت آن‌ها مربوط می‌شود هم به اینکه آن‌ها در ارتفاعی پایین‌تر به سمت هدفشان شلیک می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار