آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل آذربایجان شرقی تا ۳۱ خرداد امسال تعیین شده است.

آقای عیسی اروج زاده با اعلام این خبر گفت: برخورداری از هر نوع معافیت با نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

 اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

با توجه به اینکه انجام تمام فرایند‌های مالیاتی و ارائه اظهارنامه منوط به ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی است توصیه می‌شود مودیان در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و رفع نقص ثبت نام الکترونیکی خود اقدام کنند.

 امسال سازمان امور مالیاتی کشور مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتا‌های واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه‌های سازمان اجرا می‌کند.

تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از همه معافیت‏‌های مالیاتی و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.