استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه تجهیزات بیمارستانی نیازمند نوسازی است.

سیدحامد عاملی گفت: استان اردبیل در زمینه تجهیزات بیمارستانی نیازمند نوسازی است و اعتباراتی که در گذشته به این حوزه در استان اختصاص یافته، برای تأمین این تجهیزات و ارتقای استاندارد‌های درمانی و آموزشی پاسخگوی نیاز‌ها نبوده است.

استاندار اردبیل در نشست بررسی مسائل حوزه سلامت استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی حوزه پزشکی، بخش خوابگاهی، تجهیزات تشخیص و درمان سرطان‌ها، رادیوگرافی، سونوگرافی و ام‌آرآی دچار مشکلات و کمبود‌هایی بوده و لازم است در این راستا تمهیداتی برای استان اندیشیده شود و همچنین برای تأمین فضای بیمارستانی و انتقال بیمارستان فاطمی نیز انجام برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، ضروری است.

عاملی می‌گوید: مسائلی همچون عدم حضور پزشک متخصص در برخی شهرستان‌ها به‌دلیل نبود مسکن متخصصان، مشکلات ویژه بیماران صعب‌العلاج و هزینه‌های بالای درمانی این بیماران نیز در استان اردبیل وجود دارد که نیازمند مساعدت برای رفع این مسائل هستیم.

تسریع در احداث بیمارستان نجف‌زاده نیازمند افزایش اعتبارات است

او گفت: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته که افزایش اعتبارات برای تسریع در اجرای این پروژه ضروری است تا بیمارستان در پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و اقدامات مربوط به تجهیز آن آغاز شود.

استاندار اردبیل می‌گوید: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل در حوزه سلامت و دارو فعال هستند که برخی ایده‌ها نیز به مرحله تجاری‌سازی رسیده است و این شرکت‌ها نیازمند کمک و حمایت هستند که مساعدت‌ها در حفظ سرمایه‌های انسانی، کمک به تولید و اشتغال تأثیر‌گذار است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.