هشدار شورای اسلامی شهر اصفهان به مالکان ساختمان‌های غیر ایمن

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به مالکان ساختمان های غیر ایمن در اصفهان برای تعیین تکلیف و ایمن سازی بناهای خود هشدار داد.

محمد نورصالحی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان دستور داده است که فهرست ساختمان‌های غیر ایمن در این شهر مشخص و به مالکان آن‌ها اطلاع داده شود.

همچنین از ابتدای تیرامسال صدور پروانه ساختمانی به صورت غیر حضوری در اصفهان آغاز می‌شود و بدین منظور جلسه‌ای به اتفاق شهردار، معاونان، استاندار و معاون عمرانی وی برگزار شد و برای حذف رانت و فساد در قالب کمیسیون ماده پنج قول همکاری داده شد.

او می‌گوید اصفهان کمتر دچار تخلف در زمینه ضوابط ساختمان سازی است، همچنین در باره مسائل ساخت و ساز با مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان نیز جلسه‌ای برگزار و ۱۲ مورد پیشنهاد شدکه در این زمینه همکاری معاونت عمرانی استانداری، سازمان میراث فرهنگی و اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری را می‌طلبد.

همچنین عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فهرست اسامی ساختمان‌های غیر ایمن در این شهر گفت: برخی از ساختمان‌های غیر ایمن دارای صاحب، مالک و یا وراث است که به شکل اخطار به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته سید امیر سامع مالک برخی پاساژها، بازار‌ها و مجتمع‌های تجاری مشخص نیست و متولی خاصی ندارد و شهرداری در این زمینه دچار مشکل است.

برخی از این ساختمان‌ها دارای مشکلاتی در زمینه استحکام بنا، تاسیسات برق، کابل و شبکه گاز هستند که علاوه بر شهرداری باید مجامع امور صنفی، اتحادیه‌ها و وزارت تعاون و کار نیز ورود پیدا کنند، زیرا در این زمینه بازرس و ضابط قضایی هست، اما تقسیم مسئولیت‌ها، رسیدگی به این امور را با مشکل مواجه کرده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید اتاق مشترکی در قالب مدیریت شهری و سایر مسئولان در محل فرمانداری و با حضور دستگاه قضایی، ناظران و مدافع حق عمومی تشکیل شود و ساختمان‌های غیر ایمن شناسایی و اخطار‌های لازم از هر دستگاهی مشخص و اطلاع رسانی شود.

سامع می‌گوید: البته برخی اقدامات ممکن است معیشت مردم را به خطر بیاندازد که در این زمینه باید راهکار‌هایی با همکاری نظام مهندسی ساختمان، اصناف و اتحادیه‌ها در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار