مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از ۲۸ خردادماه آغاز می‌شود.

حسنعلی عزت خواه در جلسه ستاد استانی برنامه سنجش سلامت نوآموزان گفت: ۷ پایگاه در مناطق مختف کهگیلویه و بویراحمد از ۲۸ خردادماه فعالیت خود را برای سنجش سلامت جسمانی نوآموزان آغاز خواهند کرد.

او می گوید: از این تعداد ۲ پایگاه ثابت شهری در شهرستان‌های دهدشت ، گچساران، ۲ پایگاه شهری در شهر یاسوج و دو پایگاه سیار در بویراحمد،کهگیلویه و یک پایگاه در مناطق عشایری است. 

به گفته مدیرکل آموزش وپرورش استان، برای مدارس عشایری یک‌ پایگاه سیار پیش بینی شده است که از ابتدای شهریور ماه شروع به کار خواهد کرد.

عزت خواه می گوید: از همه ظرفیت های آموزش وپرورش برای سنجش نوآموزان بهره خواهیم گرفت تا تمامی نوآموزان مورد ارزیابی قرار بگیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در برنامه سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان آمادگی تحصیلی ،شنوایی ،گفتار ، بینایی ،دیدرنگ، قد ، وزن،توده بدنی ، بیماری های پوستی ،سلامت دهان و دندان ارزیابی و در صورت نیاز به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند.

شهربانو بختیاری می گوید: در سال تحصیلی ۱۴۰۰بیش از ۹۹/۵درصد دانش آموزان بدو ورود به دبستان استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.