مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مهلت ثبت‌نام در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر این استان آغاز شد.

آقای مولوی گفت: تعاونگران چهارمحال و بختیاری می‌توانند از سوم تا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور با مراجعه به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، به نشانی https://taavoni.mcls.gov.ir اطلاعات کامل تعاونی خود شامل بخش‌های رتبه‌بندی و بخش هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر شامل فرم‌های شاخص‌های کیفی را ثبت یا به‌روز رسانی کنند.

این جشنواره، هرساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به جامعه و ارج نهادن به زحمات تلاشگران، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاونی کشور و معرفی الگو‌های عملی موفق تعاونی جهت بهره گیری از سایر تعاونگران در فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در سطح کشور برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


امسال ۲۰۰ تعاونی در ۱۰ شهرستان استان متناسب با زیست‌بوم و ظرفیت‌های هر شهرستان در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود.

تعاونی‌های جدید با محوریت جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و طرح‌های علمی راه‌اندازی خواهد شد تا از این طریق نه تنها در تحقق شعار سال گام اساسی برداشته شود بلکه در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در استان نقش موثری ایفا کرد.

پارسال ۹۳ تعاونی در استان تشکیل شد که هدف‌گذاری سال جدید افزایش بیش از دو برابری تعاونی‌ها در استان است.

بخش تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه‌های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی در قالب تعاونی‌ها سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت‌های شغلی دارد.

افزایش نقش تعاونی‌ها در اقتصاد استان از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل است و بخش تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه‌های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی در قالب تعاونی‌ها سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت‌های شغلی دارد.

چهار هزار و ۹۰۰ تعاونی در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است که از این تعداد دو هزار و ۱۰۰ تعاونی غیرفعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار