مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی استان خبر داد.

سلمان محمدی با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت : در راستای ایجاد عدالت آموزشی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تشکیل شده که قرار شده ۱۶ استان مرزی شناسایی شده از جمله کرمانشاه در قالب این قرارگاه در بحث توزیع منابع و امکانات ویژه دیده شوند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اولویت توزیع امکانات با مناطق حاشیه نشین است، این قرارگاه در راستای هدفمند کردن ارائه خدمات آموزشی و جلوگیری از موازی کاری در این زمینه فعال شده و امیدواریم بتواند نقش مهمی در توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مناطق محروم داشته باشد.

از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر حاشیه نشین هستند، لذا امیدواریم بتوانیم در قالب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در جهت توزیع امکانات آموزشی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر کرمانشاه گام‌های اساسی برداریم.

در بحث مردمی سازیِ آموزش و پرورش باید همه نهاد‌ها و مردم را برای ایجاد عدالت آموزشی پای کار بیاوریم.

تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و نهاد‌های انقلابی مثل بنیاد مستضعفان در راستای ایجاد عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار اقدام شود.

استان کرمانشاه ۲۲۰ مدرسه کانکسی و تعداد محدودی مدرسه سنگی دارد، قرار شده در قالب تفاهمنامه مشترکی بین مجموعه نوسازی مدارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جهت برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی استان اقدام شود.

طبق این برنامه نهایتا تا سال آینده تمامی مدارس کانکسی و سنگی استان جمع‌آوری خواهند شد.

اگرچه نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی از نظر سرانه فضای آموزشی در استان داریم، اما در مقایسه با استان‌های همجوار نیاز به کار بیشتر در حوزه توسعه فضا‌های آموزشی داریم.

ارتقای سرانه فضای آموزشی استان جای کار زیادی دارد، به راحتی می‌توانیم با توسعه فضا‌های آموزشی در مناطق کم برخوردار استان سرانه فضای آموزشی استان را بالا ببریم.

سرفیروزآباد گرچه بیخ گوش کرمانشاه است، اما از محرومیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف و از جمله سرانه فضای آموزشی رنج می‌برد که به راحتی می‌توان با توسعه فضا‌های آموزشی در این بخش محروم سرانه فضای آموزشی استان را به میزان چشمگیری افزایش داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.