دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از توقف عملیات ساخت یک ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز خبر داد.

حسین رجبی گفت: طی مکاتبه صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، عملیات ساخت یک باب ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز ناایمن گزارش و به منظور بررسی ابعاد موضوع دستورات قضایی لازم صادر شد.

بر اساس بررسی‌های فنی و تخصصی از سوی دستگاه‌های متولی، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان محرز شد و دادستانی نیز در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و به استناد ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۳۷ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و از باب احیاء حقوق عامه (ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری)، تا رفع ایرادات و نواقص از عملیات اجرایی ساخت با صدور دستور توقف، جلوگیری بعمل آورد.

پس از رفع کامل ایرادات و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و با اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان، ادامه عملیات ساخت ساختمان مذکور بلامانع خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان هشدار داد: دستگاه‌های متولی در حوزه صدور پروانه، نظارت بر عملیات ساخت و ساز نباید از انجام وظایف قانونی خود در ساخت و ساز‌ها غافل شوند، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه و ورود خسارت به جان و مال مردم، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و قطعاً در صورت اهمال و ترک فعل با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار