مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضرورت دارد مهارت افزایی مورد توجه قرار گیرد.

محمد خلیل عسکری در نشست با اعضای ستاد برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های تابستانی استان گفت: غنی سازی اوقات فراغت بسیار مهم‌تر از پرکردن اوقات فراغت می‌باشد بنابراین با چنین رویکردی فعالیت‌ها برنامه ریزی شود.

او گفت: ازفرصت ایجاد شده برای حضور دانش آموزانی که بعد از دوسال تجربه‌ی دوران کرونا می‌توانند در محیط‌ها حاضر شوند، به نحو احسن استفاده شود.

عسکری به قرارگاه عدالت تربیتی استان اشاره و گفت: در مسیر غنی سازی اوقات فراغت از ظرفیت این قرارگاه که شامل شورای معاونین و حدود ۱۲ دستگاه دیگر هستند استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به مهارت افزایی و شعار (هر دانش آموز یک مهارت) فعالیت‌ها برنامه ریزی شود تا برای دانش آموزان، ارزش افزوده که همان کسب مهارت است را بهمراه داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در این نشست نیز گفت: برنامه ریزی‌ها برای اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با رویکرد کشف، هدایت استعداد‌های دانش آموزی و مهارت افزایی انجام می‌شود.

علیرضا شادباش گفت: پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی در تابستان امسال به استناد آیین نامه فعالیت‌های تابستانی برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیاز‌ها و سلایق و علایق دانش آموزان پیش بینی نموده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس به محور‌های برنامه و فعالیت‌های تابستانی اشاره و گفت: تقویت مهارت‌های ارتباطی، حرفه ای، فرهنگی و هنری و نشاط آور، اقتصادی و اشتغالزایی، ورزشی و سلامت از محور‌های این برنامه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.