ایجاد مزرعه ۲ هکتاری اسطوخودوس در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از ساخت مزرعه ۲ هکتاری اسطوخودوس با هدف مدیریت منابع آب و ترویج کشت گیاهان دارویی در زمین‌های این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی گفت: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی سطح زیرکشت انواع گیاهان دارویی در دستور کار است که گیاه دارویی اسطوخودوس چندساله و دارای سیستم ریشه‌ای عمیق و مقاوم به سرما و خشکی بوده که علاوه بر مصارف درمانی به صورت سنتی، در صنایع دارویی و بهداشتی به صورت روغن و اسانس کاربرد دارد.

او گفت: در سال‌های اخیر مزارع اسطوخودوس در زمینه صنعت گردشگری کشور نیز مورد استقبال قرار گرفته است و توسعه کشت آن می‌تواند موجب رونق گردشگری طبیعی در شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت:گسترش مزارع کشت گیاهان دارویی در کنار توسعه واحد‌های گلخانه‌ای از جمله اهداف لازم برای مصرف بهینه آب، حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان به خصوص در سال‌های کم آبی و خشکسالی است که توجه بیشتر کشاورزان منطقه به اهمیت تغییر الگوی کشت در کشت محصولات کم آب بر و مدیریت منابع آب شهرستان ضرورت دارد.

خزایی گفت:بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

او گفت:همچنین بخش کشاورزی استان همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.