حذف مدارس کانکسی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : حذف مدارس کانکسی در کرمانشاه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مرزبان نظری گفت : در حال حاضر در استان کرمانشاه تعداد ۳۱۹ هزار و ۸۲۰ دانش آموز در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه بودجه مصوب امسال از محل اعتبارات استانی ۳۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی سه هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

از میزان بودجه مصوب در نظر گرفته شده مبلغ ۲ هزار و ۳۴ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ها، مبلغ یک هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی و ۵۳۹ میلیارد ریال برای تجهیزات مدارس در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر تعداد ۹۱ پروژه آموزشی و پرورشی با ۳۸۸ کلاس درس و زیربنای ۵۳ هزار و ۳۲۵ متر مربع در دست اجرا است.

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ مدرسه با ۱۳۴ کلاس درس و زیربنای ۱۲ هزار و ۳۲۴ مترمربع احداث گردیده است.

با توجه به تلاش‌های انجام شده در مجموعه نوسازی مدارس سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۴.۶ بوده و نسبت به سرانه دانش آموزی کشوری که معادل ۲۱.۵ است این نسبت در استان کرمانشاه مناسب ارزیابی می‌شود.

قبل از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بوده، این آمار پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی کل استان با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۴.۶ بوده که نسبت به سرانه دانش آموزی کشوری که معادل ۲۱.۵ است این نسبت در استان کرمانشاه با وضعیتی مناسب ارزیابی شده است.

در استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی کل استان با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

از سال ۱۴۰۰ تاکنون تفاهم نامه ساخت ۷۶ پروژه با ۲۵۵ کلاس درس و زیربنای ۲۰ هزار و ۷۶۸ متر مربع در سطح استان با مبلغ تعهد بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

در حال حاضر تعداد ۲۰۰ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، اما این تعداد نسبت به سال گذشته روند کاهشی را طی کرده است.

برای حذف این فضا‌ها و جایگزینی فضای مناسب آموزشی نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.