دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: برخی از ادارات و نهاد‌ها اقدام به واگذاری ۳ هزار و ۸۰۰ متر از اراضی به اعضای خود کرده اند که این زمین‌ها به بیت المال برگشته است.

شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان در نشست حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که در زاهدان برگزار شد، گفت: با وجود کاهش تصرفات، دستگاه‌های مربوطه مکلف شده‌اند که بازرسی‌ها را به ویژه در ایام تعطیل بیشتر کنند تا این موضوع به حداقل برسد.

او گفت: میزان تصرفات اراضی ملی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

شمس آبادی گفت: درخصوص رسیدگی بهتر به موضوع زمین‌خواری، شعبه‌ای مجزا برای این کار تخصیص داده شده است و دستگاه‌های مربوطه هرگونه مورد زمین‌خواری را بلافاصله اطلاع دهند.

به گفته او : برخی از ادارات و نهاد‌ها اقدام به واگذاری ۳ هزار و ۸۰۰ متر از اراضی به اعضای خود کرده اند که این زمین‌ها به بیت المال برگشته است و سند‌هایی که احیانا صادر شده باشد، ابطال می‌شود و با دستگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.

شمس آبادی درخصوص واگذاری اراضی که برای خدمات رسانی به مردم نیز بوده است، گفت: چند مورد در حوزه شهرستان زاهدان واگذاری اراضی چندهکتاری صورت گرفته که تاکنون فعالیت آن‌ها طبق قراداد پیش نرفته و دادستانی درخصوص ابطال اسناد آن‌ها ورود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار