جوکار گفت: اگر حق و حقوق واقعی یزد را پرداخت کنید، نیازی به بودجه وزارتخانه‌ها نداریم.

محمد صالح جوکار گفت: شهرستان یزد و اشکذر و بخش ندوشن یک حوزه انتخابیه را تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد جمعیت کل استان در این حوزه انتخابیه است. 

او می گوید: در شهر یزد ۱۵۰ هزار حاشیه‌نشین داریم که فاقد امکانات مناسب برای زندگی هستند. کمبود سرانه ورزشی و درمانی و موارد دیگر، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم یزد به وجود آورده است.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت:  آلایندگی هوا سبب بروز مشکلات بسیار عدیده‌ای شده که امیدواریم بتوانیم راه چاره‌ای اندیشیده شود تا شاهد مرتفع شدن این معضل باشیم.

او می گوید: وقتی در مجلس داد می‌زنیم که بودجه ملی معنایی ندارد به خاطر همین است که چرا وقتی پروژه‌ای در یزد اجرا می‌شود، شخص دیگری خارج از استان پول آن را به دست می‌گیرد و بعضی‌ها از این قضیه سو استفاده می‌کنند.

به گفته جوکار ما نیازی به پول وزارتخانه‌ها نیازی نداریم، پنج هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰ معادن به ایمیدرو و خزانه واریز شده و ۷۵۰ میلیارد آن باید به استان یزد بازمی‌گشت که چنین نشده و خودشان باید پاسخ دهند که این میزان چه شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: حق یک درصد فروش معادن و ۱۲ درصد حقوق منابع طبیعی پرداخت نشده است.

او می گوید: یزد دومین استان معدنی کشور است و اگر مشکل آب داریم می‌توان یک معدن را برای انتقال آب به استان اختصاص دهند.

جوکار گفت: معدن، حقوق انفال و ملت است که باید برای خودشان صرف شود و  می‌گویند که نمی‌شود، چرا باید اینگونه باشد؟ در شرایط فعلی که با مشکل آب مواجه هستیم، دلهره و اضطرابی در بین مردم به این خاطر به وجود آمده است.

نماینده یزد و اشکذر  گفت: به دلیل اینکه تردد در این جاده‌ها زیاد است شاهد کُشته‌های بسیاری در این مسیر‌ها هستیم که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.

او می گوید: در این جاده‌ها کسی فوت و خانواده‌ای داغدار شود، ما باید پاسخگو باشیم.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل باری قطار از سال ۹۲ تصویب شد که از استان یزد خارج شود، ولی نمی‌دانیم که چرا این کار اقدام و عمل جدی برایش انجام نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کار جهادی کنید اقدام کنید