واکنش ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی

موشک‌های کره شمالی توانایی دور زدن سامانه‌های دفاعی را دارند

ژاپن ضمن واکنش به آزمایش‌های موشکی پی در پی کره شمالی اعلام کرد آن‌ها توانایی دور زدن سامانه‌های دفاعی را دارند.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفت: پرتاب های موشکی مکرر کره شمالی قابل تحمل نیست. حداقل یکی از این موشک‌ها دارای مسیر متغیر است و به این معنی است که توانایی دور زدن سامانه‌های دفاعی را دارد.

شورای امنیت ملی آمریکا هم شلیک موشک را به عنوان نقض اصول سازمان ملل محکوم کرد.

 یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دستور تشدید راهبردهای بازدارندگی کره جنوبی و آمریکا علیه کره شمالی را صادر کرد.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد، کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرد. مقامات ژاپنی نیز اعلام کردند: «کره شمالی یک یا چند موشک بالستیک ناشناس را در دریای شرقی شلیک کرده است.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقدام امروز پیونگ‌یانگ در پرتاب موشک، هجدهمین قدرت‌نمایی این کشور در سال ۲۰۲۲ است که بعد از دستور کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در خصوص لغو ممنوعیت خودخواسته آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا از برگزاری رزمایش مشترک در این هفته در آب‌های بین المللی نزدیک اوکیناوا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا هدف از این رزمایش سه روزه را آمادگی برای مقابله با تهدید‌های کره شمالی عنوان کرد.

طی هفته های گذشته، کره شمالی تعداد زیادی از پرتابه های خود از جمله مهم ترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را آزمایش کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
کره شمالی افتخار کمونیست است و چین و روسیه درود بر رییسان جمهور این ۳ کشور
آخرین اخبار