مشاور وزیر ارشاد:

فهم نادرست از مخاطب عامل چالش در حوزه حجاب و عفاف است

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چالش‌های امروز در حوزه حجاب و عفاف به خاطر این است که فهم درستی از مخاطب یعنی دختر و پسر نوجوان وجود ندارد.

عاطفه خادمی روز یکشنبه در روز پایانی هفتمین دوره توانمندسازی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد قم در مشهد گفت: با نگاه صرفا کنترلی و هدایتی نمی توان با نوجوان چه در خانه و اجتماع به نتیجه رسید، بلکه ساز وکار آن فهم درست از ویژگیهای مخاطب است.

او گفت: با بیان اینکه نسخه کلی سیاست‌گذاری های کلان و تعمیم دادن برای کل جامعه بدون فهم از میدان اثرگذار نیست، حواس ما باید باشد با چه جنس و مخاطبی در ارتباط هستیم و در این زمینه باید منطقی و عقلانی فکر کنیم.

مشاور وزیر ارشاد گفت: به عنوان مثال نوجوان منطقه خوزستان یا کردستان با منطقه شمال یکی نیست و برای فعالیت باید جنس عملیات در مساجد خوزستان یا کردستان با استانهای دیگر متفاوت باشد.

او گفت: برای صحبت در مورد جوانان اولین مورد ضروری، شناخت مساله است و همچنین بدانیم شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه چگونه است. یکی از خطاها در برخورد با مخاطب، عدم اشراف و آگاهی نسبت به ویژگی آنها است، در حالیکه اگر مخاطب را خوب بشناسیم، ادامه مسیر راحت است.

خادمی گفت: خانواده، دوستان، آموزش، فضای شغلی و علما از اثرگذاران بر فضای تربیتی هستند.

او گفت: وضعیت نوجوانان در موقعیت کنونی سیال است و بعضی باور دارند چیزی برای از دست دادن ندارند و برای نسلی که می خواهد آینده‌ساز باشد، قرار گرفتن در چنین وضعی خوب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار