رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: دریافت هر گونه وجه اضافی در قالب شـهریه، کمک هزینه تحصـیلی و اخذ تعهدات مالی در زمان ثبت نام در مدارس دولتی (عادی و هیات امنایی) ممنوع است.

کامیل محمدی گفت: میزان شـهریه در مـدارس مجـاز به دریـافت آن، باید مطابق دستورالعمل های تعیین شده در تابلوی اعلانـات مدرسه و در معرض دیـد اولیا و مراجعین نصب و فهرست پرداخت کننـدگان با ذکر مشـخصات کامل و تعیین دقیق مبلغ دریافتی به صورت تاییـد شده برای ارائه به ناظران و بازرسان در دسترس قرار گیرد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: دریافت هر گونه وجه در قالب شـهریه، کمک هزینه تحصـیلی و اخذ تعهدات مالی به اسـتثنای وجوه تعیین شده مجاز (بیمه حوادث و کتب درسی) در فصل ثبت نام و در مدارس دولتی (عادی و هیات امنایی) ممنوع است.

او می گوید: دریافت وجوه اختیاری مربوط به کمک های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه و سرویس ایاب و ذهاب با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه پس از شروع سال تحصیلی امکانپذیر خواهد بود، ضمن اینکه دریافت وجه نقد در تمام مدارس دولتی (خاص و عادی) و غیر دولتی ممنوع است.

محمدی به زمان ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از هفته اول خرداد آغاز و ثبت نام سایر پایه های تحصیلی نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت خرداد و اعلام نتایج انجام می شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای لزوم مدیریت منابع مالی و سرمایه انسانی، ضروری است به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام ثبت نام‌ها حداکثر تا ۳۱ مرداد به اتمام رسیده و میزان مشخصی از ظرفیت ثبت نام مدارس (مطابق برآوردها) به دانش آموزان قبول شده در شهریور اختصاص یابد.

او می گوید: ثبت نام همه دانش آموزان ورودی دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) و با مسوولیت مدیر مدرسه انجام می شود.

به گفته محمدی علاوه بر این، ثبت نام میان پایه‌ها پس از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام خواهد شد و الزام دانش آموزان میان پایه به حضور در مدرسه به دلایلی از جمله دریافت کارنامه و ثبت نام برای سال بعد ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.