رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بررسی موضوع گرد و خاک با حضور وزرای محیط زیست ۱۵ کشور همسایه در ماه آینده خبر داد.

علی سلاجقه  در همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران در شهرستان بندر ماهشهر گفت: نشست ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار هر هفته در این سازمان برگزار می‌شود و خوشبختانه در زمینه موضوع کنترل ریزگرد‌ها در داخل کشور وضعیت خیلی خوبی داریم.

او حل مشکل گرد و خاک در خوزستان را از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد و گفت:  امسال اقدامات لازم برای مقابله با ریزگرد‌ها در استان از جمله طرح‌های بیابان زدایی، کاشت نهال و تخصیص اعتبارات لازم انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در بعد دیپلماسی نیز ۲۱ تیرماه با حضور وزرای محیط زیست ۱۵ کشور همسایه موضوع مقابله با گرد و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات با مسئولان کشور‌های عراق و سوریه در خصوص گرد و خاک گفت: در نشستی با سفرای ۱۵ کشور همسایه موضوعات مقابله با گرد و خاک مورد بررسی قرار گرفت.

آقای سلاجقه می‌گوید: در شهرستان بندر ماهشهر توسعه صنعتی با تالاب، دریا و خور‌ها عجین شده است و مردم نیز با دانش بومی و بهره گیری از سواحل و دریا موجب اشتعال آفرینی و طبیعت گردی سنتی شده اند و این توسعه صنعتی موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  رویکرد دولت را توسعه صنعتی در خدمت محیط زیست مردم عنوان کرد و گفت:  شرکت‌های مستقر در بندر ماهشهر براساس مسئولیت‌های اجتماعی شان وظیفه دارند که به اندازه ارزش افزوده‌ای که از طبیعت استفاده می‌کنند در جهت حل مشکلات زیست محیطی مردم اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: صنایع و شرکت‌هایی که برای محیط زیست خطرآفرینی می‌کنند، پرونده آن‌ها به دستگاه قضایی ارسال و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

امروز پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران در شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.