مدرس خیابانی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان با رصد و پایش مصرف برق ادارات، نسبت به قطع برق ادارات پر مصرف، بدون اغماض عمل کند.

حسین مدرس خیابانی در نشست مدیریت بهینه مصرف برق، گفت: طبق مصوبه وزارت نیرو تمامی دستگاه‌های اداری باید مصرف برق خود را تا ۳۰ درصد در وقت اداری و ۶۰ درصد خارج از وقت اداری به نسبت مشابه سال گذشته کاهش دهند و اداراتی که نسبت به این موضوع بی توجهی کنند برقشان قطع خواهد شد.

او گفت:  پاشنه آشیل برق اطلاع‌رسانی به مردم است.

او گفت: باید از همه ظرفیت‌ها جهت اطلاع‌رسانی به مردم استفاده شود و اگر مردم مطلع باشند همکاری می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیان مشوق‌های برق برای مشترکان بخش‌های مختلف و اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها از جمله موضوعات مهم در حوزه اطلاع‌رسانی است.

مدرس خیابانی گفت: اطلاع‌رسانی باید از یک منبع و به صورت رسمی اعلام شود تا مردم دچار سرگردانی نشوند.

مدرس خیابانی گفت: لزوم همکاری و اختصاص برنامه‌های ویژه در بخش صدا و سیمای استان، لزوم همکاری شهرداری‌ها به جهت در اختیار گذاشتن فضا‌های مناسب شهری جهت نصب بنر اطلاع رسانی نحوه مصرف بهینه برق، توجه فرمانداران به اختصاص مناطقی جهت نصب بنر اطلاع رسانی راهکار‌های مدیریت مصرف و بیان مشوق‌های برق، لزوم اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها در بخش‌های مختلف، چون کشاورزی و صنعتی از طریق شورا‌های اسلامی و کانال‌های مرجع هر اداره، لزوم استفاده مراکز حساس و حیاتی از دیزل ژنراتور، لزوم احداث و اتمام هر چه سریع‌تر نیروگاه‌های تولید برق استان، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بویژه در مراکز پرمصرف از جمله نکات مهم مورد توجه در بخش برق است.

خیابانی گفت: با توجه به چالش‌های سیستان و بلوچستان، چون ریزگرد، گرمای شدید و آب باید نسخه متفاوتی به جهت برنامه‌های مدیریت مصرف به نسبت سایر استان‌های کشور در نظر گرفته شود که این موضوع به صورت کتبی به حوزه وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار