آقامیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت علوم باید جهت گیری دانشگاه‌ها را به سمت حوزه فناورانه سوق دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز گفت: وزارت علوم برای ارتباط صنایع و شرکت‌های دانش بنیان باید جهت گیری دانشگاه‌ها را به سمت حوزه فناورانه سوق دهد.

سید محمودرضا آقامیری درباره علت ارتباط ضعیف صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: درباره علت وجود این ضعف در کشور باید ابتدا وزارت صمت که متولی صنایع در کشور است پاسخگو باشد و از سوی دیگر وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید به این مسئله پاسخ دهند که چرا این جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها نتوانستند وارد صنایع شوند.

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز در ادامه افزود: علت این مسئله همین است که اغلب ارگان‌های مسئول در این مسائل به نحوی سیاستگذاری و اقدام می‌کنند که متناسب با خواسته رهبر معظم انقلاب نیست. اگر برای بخش‌های صنعتی معافیت‌های مالی تعیین شود در صورتی که به سمت شرکت‌های دانش بنیان داخلی برود می‌تواند بخشی از این معافیت مالیاتی را در واحد‌های تحقیق و توسعه به شرکت‌های دانش بنیان بدهد.

به گفته آقا میری وزارت علوم باید جهت‌گیری دانشگاه‌ها را به سمت جهت‌گیری‌های فناورانه سوق دهد وقتی جهت‌گیری وزارت علوم آموزشی است طبیعتاً صنعت نمی‌تواند با علم محض کار کند و به همین دلیل این دو ارتباطی با یکدیگر برقرار نمی‌کنند.

او گفت: وزارت علوم و وزارت صمت باید پاسخگویی عدم ارتباط صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ادامه داد: صنایع باید به سمتی حرکت کنند که از علم شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آن‌ها استفاده کنند. اگر به عنوان مثال یک مسئول بداند که وقتی به سمت شرکت‌های دانش بنیان برود درصدی از مالیاتش را اجازه می‌دهند برای واحد‌های تحقیق و توسعه هزینه کند. طبیعتاً با دانشگاه‌ها قرارداد می‌بندند و هزینه می‌کنند که هم بتوانند بهره وری را بالا ببرند هم بتوانند از این معافیت‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
چرندیات و حفظیات را کم کنید تا ذهن آدم باز بشه
آخرین اخبار