علت وقوع حادثه مشهد اصفهان طبق اعلام دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، نقص فنی در سیستم ترمز بوده است.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای مشهد – اصفهان منتشر شد که براساس آن، نقص فنی در سیستم ترمز این هواپیما باعث بروز مشکل و مصدوم شدن برخی از مسافران و خدمه پروازی شد.

با توجه به برنامه‌ریزی شرکت برای انجام پرواز ۳۹۱ در مسیر مشهد به اصفهان توسط این هواپیما، در ساعت ۸:۴۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۲، چندین بار تاخیر برای این پرواز اعلام  شد که برخی از مسافرین به هتل انتقال داده شده‌اند و برخی دیگر به منزل مراجعه کردند؛ در نهایت هواپیما در پارکینگ فرودگاه مشهد با ۱۴ خدمه پروازی و ۲۵۱ مسافر برای پرواز اصفهان آماده شده و در ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به وقت محلی با حدود ۱۴ ساعت تأخیر شروع به حرکت کرده است.

گزارش شاهدان نشان می‌دهد که هواپیما پس از حرکت، متوقف شده و پس از چند دقیقه، دوباره حرکت کرده و در ورودی "TWY "Q قبل از باند فرودگاه، ناگهان ترمز هواپیما ناخواسته فعال شده و هواپیما متوقف شده و خلبان درخواست پیاده کردن مسافران را در TWY کرده است.

دوازدهم خرداد امسال شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر مشهد به اصفهان در حین خزش هواپیما قبل از پرواز روی تاکسی‌وی فرودگاه مشهد دچار حادثه شد که این پرواز لغو و برخی از مسافران و خدمه پروازی مصدوم شدند.

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار