آقای حق وردی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که تلاش می کنیم عملیات اجرایی اتصال غرب استان تهران به متروی پایتخت تا پایان دوره مجلس یازدهم آغاز شود.
این تصمیم در حالی عملیاتی می شود که دولت دوازدهم در مصوبه ای، حمل و نقل ریلی شهرهای اطراف تهران را به راه آهن سپرد و اساسنامه شرکت قطار حومه ای به تصویب هیئت دولت هم رسیده است.
با این حال به گفته آقای حق وردی نماینده مجلس، دولت اقدامی برای تأمین هزینه ها نکرده؛ او اضافه کرده که راه آهن گفته توان مالی اجرای این طرح حمل و نقل ریلی را ندارد و خواستار سرمایه گذاری شده است.
شرکت متروی غرب استان تهران با مشارکت شهرداری های غرب این استان تشکیل می شود.
در طرحی تازه ای که اعلام شده، منابع مالی داخلی شهرداری های این حوزه انتخابیه و شرکت عمران شهر اندیشه برای متروی غرب استان تهران استفاده می شود.
اساسنامه شرکت متروی غرب استان تهران تدوین شده و شهرداری های این منطقه، نماینده هایشان را به استانداری معرفی کردند تا هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت انتخاب شوند.
آمارها از حدود ۳۰۰ هزار تردد میان مناطق شهریار، قدس و ملارد با شهر تهران خبر می دهند.
جمعیت این ۳ شهرستان حدود ۲ میلیون نفر است.