معترضان به سیاست‌های دولت ارمنستات با ترتیب دادن تظاهرات علیه نخست‌وزیر به خیابان‌های ایروان آمدند.

معترضان به دولت ارمنستان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور، امروز (جمعه) بار دیگر به خیابان‌های ایروان آمده و به تظاهرات پرداختند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه در این خصوص نوشت: «اپوزیسیون ارمنستان و مخالفان دولت امروز در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در مرکز ایروان تظاهرات کردند».

مقر ریاست جمهوری در مرکز ایروان که شاهد برگزاری تظاهرات معترضان بود، امروز محل نشست شورای وزیران سازمان پیمان امنیت جمعی نیز هست.

ارمنستان هفته‌ها شاهد تظاهرات و نافرمانی مدنی به رهبری حزب مخالف موسوم به فدراسیون انقلابی ارمنستان است. مخالفان، استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور را خواستارند. تظاهرات ضد دولتی در اول ماه مه در پایتخت ارمنستان به علت نگرانی از این که پاشینیان قرار است امتیازات بزرگی به جمهوری آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ بدهد، آغاز شد.

ارمنستان و آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در یک جنگ شش هفته‌ای در پاییز ۲۰۲۰، آذربایجان توانست قبل از امضای آتش‌بس با میانجیگری روسیه، کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. در حالی که ارمنستان و آذربایجان در سال جاری به یک توافق صلح نزدیک‌تر شده اند، نیرو‌های مخالف در ارمنستان اعتراضات خود را از سر گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار