سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز پویش کاغذ‌های مهربانی با هدف جمع آوری کتب درسی باطله در مدارس استان خبر دارد.

ساسان شهری سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت:طرح جمع‌آوری کتاب و دفاتر باطله دانش آموزان به منظور تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های مدارس انجام می‌شود و دانش آموزان قزوینی در قالب این طرح که "کاغذ‌های مهربانی" نام دارد می‌توانند دفاتر و کتب باطله خود را برای شرکت در این کار معنوی به مدیران مدارس تحویل دهند.

 به گفته وی با اجرای این طرح و گسترش آن در جامعه بازیافت کاغذ بطور جدی دنبال شده و می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست کند و علاوه بر این با اجرای مطلوب این طرح و درآمد حاصل از آن می‌توان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس را به صورت مناسبی تجهیز کرد.

این مسئول می گوید این طرح از امروز تا پایان شهریور ماه در مدارس استان اجرا می‌شود و مدارس و همچنین ادارات دولتی می‌توانند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و با همکاری یکدیگر گامی مؤثر در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برداشته شود.

شهری می گوید اجرای این طرح می‌تواند منجر به کاهش واردات کاغذ شده و به صرفه جویی ارزی نیز منجر شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اولیا و شهروندان ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا بخشی از کتاب‌های دانش آموزان که پس از امتحان پایان سال به سطل‌های زباله ریخته می‌شود برای بازیافت و تولید کتاب تازه و حتی ساخت مدرسه مورد استفاده قرار گیرد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.