مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق ۲۵۰ روستای این استان در قالب طرح جهادی انجام شد.

جمال معتمدی زاده گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات و تکمیل روشنایی در روستاهای این استان بوده است.

او می گوید: بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال  برای طرح اصلاح و بهینه سازی، کاهش تلفات  این تعداد روستا در استان هزینه شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق ۴۰۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد امسال در دستور کار قرار دارد.

معتمدی زاده می گوید: ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در پارسال در مناطق مختلف استان اصلاح و بهینه سازی شد.

او گفت: هدف از این اقدام تأمین برق پایدار، جلوگیری از خاموشی های احتمالی برق و پیشگیری از نوسانات برق در کهگیلویه و بویراحمد بوده است. 

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان می گوید: هزار کیلومتر سیم های مسی فرسوده امسال به کابل خودنگهدار در مناطق مختلف استان تبدیل خواهد شد.

به گفته  معتمدی زاده، سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات اصلاح،بهینه سازی و توسعه شبکه سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰جذب شد، که این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه ۱۰ برابر افزایش داشته است.

او می گوید: توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی، کاهش نرخ تلفات انرژی، رفع نوسانات برقی، رفع ناپایداری های برق و تامین برق پایدار از اهداف اجرای این طرح ها در کهگیلویه وبویراحمد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق بهره مند هستند.

او با بیان اینکه  ۹۹ درصد از روستاهای این استان دارای برق پایدار هستند می گوید: برق بخش از روستاهای خانوار های دارای جمعیت کم که به تازگی کد دار شدند نیز  در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.