هواشناسی آذربایجان غربی درباره طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تشدید بارش‌های رگباری و رعد و برق در روز یکشنبه لازم است تا شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تردد در کوهپایه‌ها خودداری کنند.

مهدی صابری با اشاره به صدور هشدار نارنجی از طرف هواشناسی استان گفت: رگبار‌های متناوب، وزش باد و رعد و برق به ویژه در نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست و در نقاط مستعد نیز بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه احتمال وارد شدن خسارت در اثر وزش تند و باد و سیل وجود دارد می گوید: مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت نیز پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام سازه‌های موقت پرهیز از کوهنوردی و تردد جوامع محلی در دامنه کوه‌ها هم به علت احتمال صاعقه ضروری است.

او با اشاره به بارش‌های رگباری ثبت شده در شهر‌های چایپاره، ماکو، سلماس و برخی نقاط ارومیه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های شمالی و مرکز آذربایجان غربی بارانی بود و شهرستان چالدران با دمای مثبت ۹ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۳۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.