عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت : موضوع رفع تعهدات ارزی که در سال ۱۳۹۷ به صور ضرب الاجل از سوی دولت وقت مطرح شد به یکی از مشکلات بزرگ صادرکنندگان در سه سال اخیر تبدیل شده است.

کیوان کاشفی گفت : ۲۵۸ نفر از تجار و صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه به دلیل رفع تعهدات ارزی از سال ۱۳۹۷ تاکنون دچارمشکل شده اند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران متاسفانه امکان تمدید کارت بازرگانی برای این صادرکنندگان نیست و عملا از چرخه صادرات کنار گذاشته شدند این تجار از سوی دیگر متحمل زیان‌های فراوانی هم شدند، زیرا نرخ صفر مالیاتی برای آن‌ها حذف شده است.

در دولت سیزدهم علی رغم گشایش‌هایی که صورت گرفته، اما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد سیاست‌های رفع تعهدات ارزی همچنان پابرجاست.

سیاست‌های رفع تعهدات ارزی در ابتدای اجرا در سال ۱۳۹۷ التهابات فراوانی ایجاد کرد، در آن سال تعدادی از صادرکنندگان بنا به دلایل مختلف از جمله مشخص نبودن ساز و کارها، مشکلات سامانه، مبادلات ریالی با برخی کشور‌ها از جمله عراق و افغانستان نتوانستند تعهدات ارزی خود را رفع کنند و گرفتار شدند و از آن زمان تا کنون مشکلات آن‌ها حل نشده است.

عمده صادرکنندگانی که در این زمینه دچار مشکل شدند از تجار با سابقه و موفق کشور بودند، خواستار حل مشکلات این گروه شد و تقاضا داریم یکبار برای همیشه حتی شده با در نظر گرفتن جرائم، مشکلات این صادرکنندگان مرتفع شود.
خواستار همراهی مجلس شورای اسلامی برای حل این معضل شدیم نامه‌ای به امضا روسای اتاق‌های بازرگانی تمام استان‌های هم مرز با عراق و افغانستان برای این موضوع نوشته شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.