مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: کاربردی کردن تولیدات صنایع دستی و گنجاندن آن در زندگی روزانه مردم از برنامه‌های مهم است.

نادر فلاحی گفت: صنایع‌دستی در کنار تولید و توسعه اشتغال، در حوزه صیانت از فرهنگ و تمدن نیز نقش اساسی داشته و هویت ملت‌ها را معرفی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مراسم افتتاح نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی اردبیل با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو می گوید: این رویداد به مدت یک سال به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود و یکی از حوزه‌های مهم استان که در این رویداد بین‌المللی معرفی و عرضه می‌شود، بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

به گفته او، نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی که در حال حاضر برپا شده تا پایان تابستان تداوم خواهد داشت و در واقع به عنوان فراخوان و آماده‌باش برای فعالان صنایع‌دستی بوده تا صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی خود را برای رویداد بین‌المللی اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو آماده کنند.

فلاحی به اشاره به برخی اقدامات در بخش صنایع‌دستی گفت: با وجود گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اما با وجود ظرفیت‌های بالای استان، تاکنون هیچ یک از شهرهای استان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی به ثبت نرسیده بود که توانستیم با تلاش‌های انجام شده پارسال شاهد ثبت شهر ملی ورنی مغان و شهر ملی گلیم عنبران باشیم و امسال نیز برای شهرهای خلخال و کوثر تلاش خواهد شد.

به گفته او، بیش از 33 هزار نفر از مردم استان اردبیل در بخش صنایع‌دستی فعالیت دارند و در راستای معرفی صنایع‌دستی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در اغلب شهرستان‌های استان فعال شده و فعالان این حوزه نسبت به عرضه تولیدات خود اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به دغدغه معیشت و تولید مقام معظم رهبری و نقش صنایع‌دستی در این زمینه گفت: در کنار تلاش برای ایجاد ارزش افزوده و فعال کردن اقتصاد صنایع‌دستی برای پاسخگویی به این دغدغه، کاربردی کردن تولیدات صنایع‌دستی و گنجاندن آن در زندگی روزانه مردم از برنامه‌های مهم است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.