سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید پایانه مرزی میرجاوه گفت: ساماندهی تردد‌های مرزی و توسعه زیر ساخت‌های خدماتی در پایانه میرجاوه مزایای متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی دارد.

 غزنوی گفت: بهسازی و نوسازی قرنطینه مرزی در میل ۷۲ توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال انجام است.

او گفت: امیدواریم با تکمیل عملیات بهسازی این واحد بهداشتی شرایط برای قرنطینه افراد مشکوک به بیماری‌های واگیر در نقطه صفر مرزی فراهم شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت: بعد از راه اندازی زائرسرای امام رضا (ع) که با همت آستان قدس رضوی انجام شده، شصت و چهارمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در داخل این زائر سرا و در مجاورت پایانه مرزی در پایانه مرزی میرجاوه افتتاح شد.

غزنوی گفت: در حال حاضر ۸۵ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال و در حال خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز می‌باشند.

به گفته دکتر غزنوی توسعه زیرساخت‌های سلامت در نقاط مرزی و به خصوص مرز شرقی کشور جزو اولویت‌های اعلام شده وزارت بهداشت است و لازم است تا با پی گیری‌های مستمری که توسط همکاران ما در حوزه‌های درمان و فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود امکانات بیشتری در حوزه آمبولانس و سایر تجهیزات امدادی برای استان سیستان و بلوچستان و منطقه میرجاوه تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار