سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان:

محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند

مرادی گفت: ارزشمندترین منبع حیات در دنیا تنوع زیستی است و محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند.

به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست و روز ملی محیط بان که در تقویم هفته محیط زیست در سال جاری با عنوان "محیط زیست، محیط بان، ایثار و شهادت"؛ همایش تجلیل از محیط بانان کردستان در سالن اجتماعات شهدای محیط بان حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان در این همایش ضمن اشاره به نقش ارزشمند و تأثیرگذار محیط بانان گفت: محیط بان کسی است که در خط مقدم حفاظت از حیات زیستمندان قرار دارد و ما باید برای این قشر ارزش قائل شویم ، فعالیت محیط بانان در لباس مقدس محیط بانی، مایه افتخار و عزت است.

خیرالله مرادی گفت: ارزشمندترین منبع حیات در دنیا، تنوع زیستی است و کشور‌هایی پیشرفته هستند که از منابع زیستی خود بخوبی حفاظت می‌کنند و در این راستا، محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند.

او محیط بانان را بازوی توانمند و فعال بدنه اصلی حفاظت محیط زیست دانست و گفت: حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش استان، مرهون پایش، گشت و کنترل مداوم شبانه روزی آن‌ها در مناطق و زیستگاه‌ها است.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان می گوید: امنیت غذایی و سلامت در گرو حفظ تنوع زیستی است و پرسنل حفاظت محیط زیست از بالاترین سطح تا پایین‌تر سطح نقشی انکار ناپذیر در سلامت کره زمین ایفاء می‌کنند.

او می گوید: جانور وابسته به زیستگاه و خود زیستگاه شامل گیاه، خاک و اقلیم است و هر گونه تخریبی در گیاه موجب تخریب زیستگاه و در نتیجه تهدید و نابودی جانوری خواهد بود، تخریب زیستگاه مهمترین عامل خطر انقراض گونه‌های جانوری است، پس تنوع زیستی که شامل تنوع جانوری، تنوع ژنتیکی، تنوع اکوسیستمی و تنوع گیاهی است موضوع مهم محیط زیست است.

محیط بانان مهمترین حلقه حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و زیستی هستند

در ادامه مراسم ضمن قدردانی از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر پرسنل حفاظت محیط زیست بویژه یگان حفاظت، از محیط بانان نمونه استان کردستان وکارمندان فعال با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.